-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Tekniske data
Hvor sikker?
Middels sikkerhet, ifølge svenske Folksams statistikk over virkelige ulykker, og middels er ikke mye å skryte av når de fleste biler i statistikken er eldre konstruksjoner.
To av fem stjerner i Euro NCAP-kollisjonstest er dårligere enn snittet for klassen. Spesielt er bena utsatt.
Kollisjonspute på førersiden fra starten, på begge sider fra 1995.
Bjelker i dørene.
Beltejustering foran.
Høytmontert bremselys.
Hodestøtter bak mot pristillegg.
ABS-bremser tilleggsutstyr (8500 kr) på GS/GLS fra 1995, standardutstyr på alle utgaver fra 1997.
Accent 1995
Motor: 1,3 liter/82 hk. 118 Nm v/3000 omdr. 12 ventiler.
Toppfart: 174 km/t. 0-100 km/t: 12,8 sek. Forbruk: 0,61 liter/mil.
1,5 liter/90 hk. 130 Nm/3000 omdr. 12 ventiler. Toppfart: 176 km/t. 0-100 km/t: 11,7 sek. Forbruk: 0,67 liter/mil.
Lengde/bredde/høyde: 410-410/162/149 cm .
Akselavstand: 240 cm.
Bagasjevolum: Kombikupé: 346 liter. Sedan: 303 liter.
Egenvekt: 955-1005 kg.
Dekk: 155/80SR13
Fra år til år
1994: 4-dørs sedan fra november. 1,3 liter/82 hk og 1,5/90 hk, sistnevnte også med automatgear. 3- og 5-dørs kombikupé fra desember. Skrapet Special-utgave, normal LS og mer påkostet GLS.
1996: Sedan kuttes ut. 1,5-motor bare med automat. Effekt på 1,3 liter ned fra 84 til 75 hk.
1997: 1,5 automat forsvinner og erstattes av 1,3 automat med 84 hk. ABS-bremser blir standardutstyr i alle versjoner.
1998: Lettere ansiktsløftning.
1999: Ny, litt større Accent.