-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Accord-diesel med automat
Med automatgear i kombinasjon med dieselmotoren, har Honda Accord appell til et enda bredere publikum.
Vi har tidligere testet den nye Honda Accord Tourer med den nydelige 2,2-liters dieselmotoren, men den gang kombinert med sekstrinns manuell gearkasse (Bil nr 12/2008).
Med automatkasse har bilen appell til en bredere kundegruppe. På dette nivået er det mange som ønsker seg automatgear, også fordi motoren har styrke og moment som gjør bilen godt egnet som trekkvogn foran campingvogn eller annen tilhenger.
I motsetning til Toyota Avensis, som også har debutert med kombinasjonen dieselmotor og automat, har ikke Accord mulighet for manuell, sekvensiell sjalting på gearspaken, kun via hendler på rattet. Her snakker vi om en tradisjonell femtrinns automatkasse – en mer ”gammeldags” løsning enn de fleste europeiske produsenter (og Toyota) leverer i disse dager.
LES VÅR OMTALE AV AVENSIS MED DIESEL OG AUTOMAT
God kvalitetsfølelse
Hjuloppheng og fjæring har prioritert komfort fremfor sportslig kjørefølelse. Styringen gir god tilbakemelding fra underlaget, men er ikke den mest kontante.
I førersetet finner vi rikelige reguleringsmonn i både lengderetning og vinkling av sitteputen, men skinnsetene er for glatte til å gi fullgod sidestøtte i ryggen. Ratt, gearspak, brytere og hendler fremstår med god kvalitetsfølelse på grunn av materialvalg og overflatefinish.
Mindre bagasjerom
Accord Tourer har fått 1,5 cm kortere akselavstand enn forgjengeren (nå er det samme akselavstand på sedan og Tourer), og samtidig er bagasjevolumet redusert med noen liter. Det betyr at Accord ikke er førstevalget hvis bagasjeplass er en viktig detalj.
Med sine 406 liter (med fem seter i bruk) ligger Accord tilsynelatende mellom 40 og 150 liter bak sine konkurrenter på dette området – men her må det ikke glemmes at det skjuler seg et ekstra oppbevaringsrom på drøyt 60 liter under gulvet.
Utstyrsnivå Executive betyr at xenon-lys, p-sensor foran og bak, skinninteriør, regnsensor og rattbetjent cruise control er standard. Elektrisk åpning og lukking av bakluka er også noe vi setter pris på.
Konkurrenter: Audi A4, Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Toyota Avensis, Opel Insignia.