-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
En forsmak på helt ny Mini
Med Concept Aceman gir Mini en forsmak på hva vi har i vente når en serie nye elbiler skal lanseres de neste årene.
Den elektriske kjernefamilien til Mini vil i løpet av de neste årene inkludere en ny 3-dørs-modell, en ny crossover i småbilsegmentet samt en crossover i kompaktsegmentet.
Den første smakebiten på den nye 3-dørs modellen kom tidligere i år, mens Mini Concept Aceman nå hinter om familiens første elektriske crossover – en brobygger mellom Cooper og Countryman som skal lanseres i løpet av 2024.
Konseptet har fire dører, innvendig plass til fem personer og det BMW definerer som «et stort bagasjerom». Den måler 405 cm i lengderetningen, er hele 199 cm bred (med speilhus?) og rager 159 cm i høyden.
Bilens konstruksjon er basert på funksjonell design og korte overheng – slik vi er vant med fra det BMW-eide småbilmerket. Vi loves mer avansert komfort, mer allsidighet og mer gokart-følelse bak rattet enn noen gang før.
Interiøret er preget av et rent og enkelt design, med klare konturer og nøye utførte detaljer hvor alt er redusert til det absolutt nødvendigste. Akkurat slik som designeren av den klassiske Minien hadde i tankene tilbake i 1959.
Alec Issigonis designet den gang et interiør som bortsett fra setene, rattet og girspaken, ikke trengte mer enn et sentralt plassert rundt instrument øverst på dashbordet og noen få vippebrytere for å skape en morsom kjøreopplevelse.
Tradisjonen tro bygger interiøret over samme lest i konseptbilen. Med sitt helt spesielle farge- og materialvalg understrekes det tydelig at Mini fortsatt våger å leke.
Verken krom eller skinn er tatt i bruk. Eksempelvis er rattet kledd i fløyelsvelour. Sammen med de digitale løsningene og OLED-skjermen, tar det Mini inn i fremtiden med et nikk til tradisjonen.
Over 20 år har gått siden det britiske ikonet ble relansert under paraplyen til BMW-gruppen. Siden den gang har over fire millioner biler rullet ut av fabrikken i Oxford og funnet veien til mer enn 100 land rundt om i verden.
I fjor kommuniserte Mini at bilmerket i fremtiden kun vil fokusere på helelektriske modeller. Etter 2025 skal det ikke lanseres flere biler med forbrenningsmotor.
Innen 2027 vil helelektriske modeller stå for minst 50 prosent av Minis globale salg, og på begynnelsen av 2030-tallet vil Mini være et helelektrisk merke.
Vi får ingen detaljer om ytelse og rekkevidde, så Aceman må kun betraktes som et hint om fremtidig designretning fra merket.