-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Opels Hot Hatch
GM lager mange muskelbiler, men hotte hætsjer og lommeracere er liksom ikke deres styrke. Det skal rettes på nå.
Egentlig er det rart det har tatt så lang tid. For ingen trodde vel at dette skulle forbli en utstillings-teaser etter at Opel ganske konkret antydet en Adam med Ess på Genéve-utstillingen i vår.
Men først nå dukker den altså opp som produksjonsvirkelighet – på Paris-utstillingen om halvannen uke.
Det vil si – helt produksjonsvirkelig er den fremdeles ikke. Men nå vil den altså kunne bestilles fra november og leveres en gang i starten på 2015.
Kun én variant
Her skal bestillingen gjøres enkel. Du skal ikke kunne velge mellom Adams utallige styling-pakker.
Det er selvfølgelig bare Red n’Roll som gjelder (håper jeg – det er den bildene viser) – for det interiøret og den uttapå-fargen er jo ganske naturlig for en bil som ligger så tett mellom Abarth- og 595-utgavene av Fiat 500.
150 hester fra 1,4 liters turbomotoren høres bra ut, særlig hvis de har klart å bygge inn bra låt også. Lavere fjæring, OPC-bremser, 18-tommere og Recaro rundt kroppen din er alt sammen også vel og bra, men så kommer det til det den virkelig gjør da.
I dag er vi vant til at knøttsmå Renaulter og Hondaer og Seater raser rundt Nordsløyfa på 3-4 minutter. Eller hva det er de klarer det på.
For tamt
Ikke at det er relevant for de fleste av dere som er interessert i slike biler, men det sørger for at noe mer kan legges til på skrytelisten.
Og selvfølgelig er toppfart og aks-tider også interessante. I hvert fall på papiret og i prate-om-repetoiret.
Opel sier ikke noe om toppfart, men de forteller dessverre om en nulltilhundre-tid på 8,5 – noe som tyder på forholdsvis fremskreden gikt når man ser seg om i den aktuelle banden av småfrekke bilmodeller.
Da hjelper det ikke at dette ser ut som den best nettede av moderne hot hatches. IntelliLink-systemer og BringGo apper og kompatibel med all verdens smarttelefoner og SIRI EYES FREE og hva det er for noe alt sammen, hjelper liksom ikke så mye når aks-verdien er på den gale siden av 8-tallet.
Kan vi derfor håpe på en skikkelig OPC-utgave av bilen om ikke alt for lenge? En som virkelig drar skikkelige gnistregn og som får nakkehårene til å stå.
Gamle Adam hadde fortjent det.