-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Forsmak på Aiways andre
Kina åpnet før helgen sin første bilmesse siden korona-utbruddet. Der viser Aiways et nytt konsept som skal realiseres neste år.
I Chengdu klarer de å arrangere bilmesse i ti dager til ende, skjønt det er en lukket fagmesse uten publikum. Likevel er det en del tusen som skal innom messen de ti dagene den varer, så den anses som viktig stimuli for kinesisk bilbransje som har en tung periode bak seg.
Aiways har du møtt ved flere anledninger her på BilNorge.no – de har blant annet besøkt Oslo på sin 53-dagers og 15.000 kilometer lange turne som startet i Kina og var innom et dusin europeiske land før de endte opp i Frankfurt i forbindelse med bilmessen der i fjor.
På den kinesiske utstillingen viser de for første gang U6 ion concept – bilen som skulle debutert i Genève i våres – som skal gi oss en ide om hva vi kan forvente etter SUV-en U5 som er deres første modell.
Ifølge Aiways var fokuset under utviklingen av den nye modellen aerodynamikk, intelligent teknologi og lettvekts design. De lover salgsstart i Kina og Europa i 2021, og bilen skal selges direkte til konsument uten forhandlernett.
Målgruppen er unge, miljøbevisste mennesker som ønsker seg en sportslig bil uten lokale utslipp.
Konseptbilen har 21-tommers hjul og en coupé-aktig taklinje for å understreke sine sportslige ambisjoner. Innendørs skal det være en rekke smarte oppbevaringsmuligheter for dingser og fritidsutstyr.
I kupeen møtes man av et rektangulært ratt mens en 7-tommers skjerm utgjør instrumentpanelet. Legg også merke til kjøre-/girvelgeren som skal minne om noe du finner i en luksusyacht – hva nå det har i en bil å gjøre.
Multimedia besørges av en 14,6-tommers berøringsskjerm, og på toppen av dashbordet sitter det de beskriver som en «liten robot» som både lytter og taler og som man foretar de fleste innstillinger via.
Ikke overraskende skal produksjonsutgaven av bilen rett og slett hete U6, og den skal ikke overraskende dele plattform med den elektriske SUV-en U5.
Aiways antyder rekkevidde på over 500 kilometer og autonome egenskaper på det de kaller nivå 3+.
Med hensyn til U5 har de startet salget til flåtekunder, men lover å åpne også for privatpersoner i nær fremtid.