-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Forza, Alfisti ed Ducatisti!
Det vil si, det er ikke bare Alfister og Desmodromikere som vi hoier på her. Alle Italia-frelste på to, tre eller fire, eller med drømmen om noe Weber-aktig i bakhodet, er herved sendt i retning Vålerbanen lørdag førstkommende.
Våler-banen vil vibrere under drønnene og hylene fra hysteriske 2- til 12-sylindrede motorer. Dette er stedet hvor riggede 30 år gamle Fiat 500 kjører fletta av (eller gjør en ærlig innsats) en salong-kjørt Ferrari. Her kommer nedbrekkene som perler på en snor, akkompagnert av den italienske V-2 låten som tenningen og Contien gjør til noe helt annet enn 100-års snøftene fra en Harley.
Faktisk kan alle som kommer med noe italiensk få kjøre på banen. Og ønsker du ikke å dumme deg ut kan du delta i den Lugne halvtimen der man kjører i rolige former, hvor man får hjelp til sporvalg og hvor forbikjøring ikke forekommer. Det gir deg en glimrende følelse av hva banekjøring egentlig kan dreie seg om.
Det hele tar av kl. 08.30, men kommer du senere blir det flere førermøter, og kjøring utover dagen. Fra 500 kroner og nedover for ikke-medlemmer (150 kr. for motorsykkelheat). Og kjører du ikke blir det mer enn nok å se på, og lukte på, og sågar la hendene gli over. For du kommer tett inn på alt det røde og raske. 3-400 biler og i hvert fall 100 motorsykler regner man med.
Tilskuere slipper for øvrig gratis inn – men det koster 50 kr. å parkere.
Visste du for øvrig (i så fall er du nok medlem selv) at Klubb Alfa Romeo Norge er den merkeklubben som organiserer flest av de bilene av eget merke som ruller og går. De 750 medlemmene disponerer mer enn halvparten av de Alfaene som befinner seg på skilt i Norge. Du treffer dem på www.klubbalfaromeo.no. Og klubb-bladet deres har alltid noen geniale oppskrifter på italienske retter.