-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Giornata Italiana - Italiensk Dag 2003
Sist lørdag ble Italiensk Dag 2003 avholdt på Vålerbanen, med Klubb Alfa Romeo Norge og Norsk Ducatiforening Desmodromene som arrangør. Vi tar ikke hardt i når vi sier det var en suksess!
Dagen bød på gode muligheter til å teste sin og bilens egenskaper på bane, under rimelig sikre forhold. Tatt i betraktning av antall biler og førere som var i aksjon ute på banen, var det forsvinnende få uhell å snakke om – bare noen mer eller mindre snille besøk i sandfella. Men det ligger mye prestisje i ferdighetstreningen som det kalles når man gir jernet rundt banen, med slipstreaming og sene innbremsinger og de fleste andre triksene i boka og noen til.
Undertegnede var ikke så høy i hatten (eller mer korrekt, hjelmen) da GTVen han rattet rundt banen døde ut midt i sjikanen rett foran alle publikummerne, og måtte trille ut på kanten. Dette var i tillegg kort etter depot-innkjøringa, så safety car (en sliten gammel Hi-Ace) måtte ta en hel runde med meg på slep. Men grunnen til den så plutselige og pinlige død var noe så trivielt som at Alfaen var bensintom!
For de som ikke har fullt så kraftig hornvekst i panna, var det mulig å delta i lugna halvtimen – der er det max 80 km/t som gjelder (iallefall offisielt) og forbikjøring er ikke tillatt. Men selv der var det opptil flere avkjøringer og 180 graders spinn.
Men en ting som skuffet mange var den strenge reguleringen av lydnivå. Maksimalt 90 db var tillatt, og særlig Ducatiene og en del av de sprekeste bilene fikk lide av dette. Uten godkjent db-måling ble det nemlig startnekt, og selv om noen fikk ny måling som ble godkjent, og noen andre fikk dispensasjon til å kjøre under forutsetning av å holde seg under et visst turtallsnivå, var det mange som faktisk ikke slapp til på banen. Det faktum at bilene og motorsyklene er godkjent for vanlig vei, gjør jo saken enda mer underlig.
Det var som forventet masse pent å se på (og høre på) på en slik dag. Mange slags Alfa Romeo var selvfølgelig representert, en god del Lancia og Fiat, krydret med friske mengder Ferrari, Lamborghini og Maserati, og til og med DeTomaso. Den svenske Ferrari-forhandleren von Braun Sports Cars stilte med et knippe race-riggede biler som deltar i Scandinavian Ferrari Challenge, og disse hadde en flott oppvisning ute på banen.
Da dagen var over, var nok alle enige om at dette var omtrent så moro man kan ha det med buksene på. BilNorge gratulerer arrangørene med et flott arrangement.