-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny importør for Alfa Romeo
Ikke uventet følger Alfa Romeo i fotsporene til Fiat på importsiden. Fra 2010 heter importøren noe så ulogisk som Rutebileiernes Standardiserings-Aksjeselskap (RSA).
Det lå vel i kortene allerede tidligere i år, da RSA overtok Fiat-importen fra MotorGruppen, at også Alfa Romeo skulle bli med på lasset. Men MotorGruppens importselskap, Auto Import Nor AS, hevdet hårdnakket at så ikke var tilfelle.
Nå har imidlertid fløyta fått en annen lyd, og partene er enige om at allerede fra 1/1-2010, er det Drammen-baserte selskapet, RSA, importør for Alfa til Norge. Fra før representerer RSA i tillegg til Fiat, også Suzuki og Isuzu.
”Beslutningen må sees i lys av at Auto Import Nor AS ikke lenger er Fiat-importør og at Alfa Romeo alene ikke bidrar med et stort nok volum til å forsvare den satsningen man mener må til for å skape en interessant forretningsplattform og levedyktig salgsorganisasjon”, sier konsernsjef Magnus Brask Rustad i MotorGruppen.
Administrerende direktør Frank Dunvold i RSA sier han ønsker å gjøre Alfa Romeo mer tilgjengelig enn i dag.
”Det er ingen grunn til at Alfa Romeo skal være et nisjemerke. Ikke alle ønsker seg en dusinvare fra Ford, Opel, Toyota eller Volkswagen, og disse er hjertelig velkommen til oss,” sier RSA-sjefen til BilNytt.no.
Han legger til at hans selskap har fått konkurransedyktige priser fra produsenten, og han lover at Alfa skal bli lagt mer merke til i fremtiden. To nye produkter skal også lanseres i 2010, lille MiTo i januar og Golf-utfordrer Giulietta i juni.
LES: Vårt førsteinntrykk av Alfa MiTo
SE: Lekre Giulietta
RSA, som inntil nylig kun markedsførte Suzuki ”Norgesbiler med firehjulstrekk på kjøpet”, får nå et bredt program av person- og varebiler med både to- og firehjulsdrift.
Hittil i år er det ifølge Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV) registrert 51 nye Alfa Romeo mot 105 samme periode i fjor. For Fiat er situasjonen omvendt, med 942 nye biler hittil i år mot 532 i fjor.