-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bertones Alfa
Ikke før hadde vi gitt deg den første offisielle skissen av Alfa Romeo konseptet som Bertone kommer til å servere oss i Genève, så er bilder av selve bilen lekket ut på nettet.
Det er takket være det franske nettstedet, Unica-strada, at disse åpenbart offisielle fotografiene kan spres nå. Og de viser en Alfa Romeo som virkelig får meg til å lure.
Den er vel ikke akkurat ulik BMWs Vision Efficient Dynamics fra siste års Frankfurt-utstilling, og følger opp det som er i ferd med å bli en trend:
Det jeg kaller “kinesiske bølger” og så mye glass og transparente plater at du aner ikke hva som er vinduer og hva som ikke er det. Men med kontrast-farger og struktur-elementer innimellom, blir det hele ganske støyende.
På den annen side – jeg sier alltid at dersom jeg ikke liker den ved første øyesyn, så har den nye bilen kanskje noe for seg. Denne har med andre ord definitivt muligheter til å bli ganske vellykket, inne i hodet mitt i hvert fall.
Vi kan imidlertid være enige om at dette er milevidt unna det du og jeg oppfatter som Alfas tradisjonelle formspråk. Og det symboliserer på en måte den design-situasjonen Alfa er oppe i akkurat nå.
Etter at Wolfgang Egger ble hentet til Folkevogn-systemet, har det vært et virvar av designsjefer der. På meget kort tid har vi gått gjennom blant andre Frank Stephenson (nå hos McLaren) og Christopher Reitz (Piëch-slektning og Porsche-arving).
I øyeblikket er Marco Tencone fungerende designsjef hos Alfa Romeo, men han har også ansvaret for design hos Lancia, og kan umulig klare begge disse jobbene samtidig.
Jeg får vel vite mer i Genève håper jeg. Dere skal bli holdt underrettet.
Men la meg avslutningsvis fortelle at denne modellen er døpt Pandion av Bertone. Uten at jeg aner hvorfor.
Pandion kan være en gresk mythos-figur, eller en geistlig figur i en av David Eddings bøker eller navnet på en software eller en rovfugl. I det siste tilfellet er det nok den betydningen SAS valgte da de kalte toppkortet sitt (som verken var gull eller platina – men svart!) for Pandion.
En av de latterlige status-plastgreiene som hjalp innehaveren slik at han alltid kunne gå fast-lane (hvis han fant fram). Man gjorde seg ikke fortjent til et Pandion-kort ved hjelp av vulgære bonuspoeng - man ble invitert! (Men det virker som om utgangspunktet var at du hadde fløyet for en million kroner de siste tre årene).
Det var en periode jeg hadde stor moro av den diskusjonen om disse kortene (der du også kunne lære alt om EBG og EBP – som åpenbart også er en plastkort-hjelp for alle som ikke klarer seg selv her i verden, stakkar) som gikk på Scanair Forum.
Men ikke noe av dette har noe med Bertone å gjøre. Den skal du nok få høre mer om, så får vi droppe å fortelle mer om suttekluter for flypassasjerer.