-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny kurs for Alfa
Bilprodusenter har skjønt at man er avhengig av SUV-er for å selge volum. Hos Alfa Romeo blir det opptil flere av dem.
Den italienske produsenten har suksess med sin Stelvio, men trenger flere ben å stå på. På vårens Genève-utstilling viste Alfa Romeo konseptbilen Tonale som er hakket mindre enn Stelvio, men nå virker det som de planlegger enda flere modeller.
I dag har Alfa kun tre modellserier – Giulia og Giulietta i tillegg til Stelvio, så om de skal komme i nærheten av sine salgsmål på 400.000 per år i 2022 trenger de å ta store grep, og det må skje raskt.
Under et intervju med AutoExpress fortalte Alfas Europa-sjef, Roberta Zerbi, at hun ønsket å lokke flere kvinnelige kjøpere til merket ved å lansere en ny kompaktmodell.
Hun fortalte at MiTo gjorde en god jobb gjennom sin attraktive design, men at mangelen på bakdører ødela for salget. Siden kvinner ofte ønsker å plassere barn i baksetet, og det er tungvint på todørs modeller, ser de nå i retning av en ny modell med fem dører.
Nå sa ikke Zerbi noe mer om hva slags modell de hadde i tankene, men antydet at de arbeidet med fremtidige modeller både «under Tonale» og «over Stelvio».
Det har inspirert vår dyktige illustratør til å skape en eksklusiv rendering av en fremtidig Alfa crossover i B-segmentet.
Gjennom det nære slektskapet i FCA-gruppen kan den bygges på plattformen som allerede benyttes av Fiat 500X og Jeep Renegade, som også er klargjort for hybride drivlinjer.
Bilen får en lengde på drøyt fire meter og designelementer adoptert fra Stelvio og den kommende Tonale. Siden de to første SUV-ene er døpt etter fjellpass er det naturlig at også den tredje blir det. Brenner er et navn som stadig nevnes i sammenhengen.
I forhold til høyde kan jo det passe fint inn – Brenner er ifølge Wikipedia 1370 moh., Tonale 1883 meter mens Stelvio troner hele 2757 meter over havet.
Om modellen i det hele tatt realiseres kommer den neppe på markedet før i 2022, og den blir utstyrt med forhjulsdrift som standard. Det ser ikke ut til å være noe handikap i dette mest kompakte SUV-segmentet.
Tonale kommer definitivt i løpet av første halvår 2020, trolig debuterer den på vårens Genève-utstilling. I mellomtiden kan du hygge deg med våre renderinger som trolig ligger tett på den kommende modellen.