-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Alfa Romeo skaper ny biltype
Stasjonsvogn i den forstand at man bygger en bil med overlegen bagasjeplass, er ikke Alfas nye 156 Sportwagon. Og konfronterer du bilens skapere med at den faktisk har mindre bagasjerom enn sedanen smiler de fornøyd over at du endelig har oppfattet poenget.

Alfa Romeo sier fra i klartekst at deres nye modell er et supplement til 156-suksessen, omtrent like logisk og rasjonell som en coupé-utgave hadde vært. Det er ikke noen lastebil de har bygget, og det sier de også klart fra om. Derimot har de bygget en gjennomført bil i Volvo 1800 ES / Reliant Scimitar-tradisjon, der en stor bakluke gir grunnlag for et helt nytt utseende, og nye tekniske løsninger, i forhold til sedanen. Alt bak B-stolpen er nykonstruert, dermed har man beholdt stivheten i pakka, man har forbedret strømlinjene (toppfaten er nøyaktig den samme, på tross av litt høyere frontareal, fordi taket er løftet 5 mm i forhold til sedanen) og man har skapt en bil som folk vil snu seg etter og som vil gi eieren et skikkelig progressivt og ungdommelig half-pipe image.
Bilen er som en sedan-utgave. Når som helst tar vi et veddemål på at folk som bare blir helt inn bak rattet, ikke vil kunne si hvilken utgave det er de kjører, med mindre de ser i speilet. Og det er et komplement.
Konkurrentene er først og fremst BMW og Audi, sier Alfa-folket, selv om de helst ikke vil kalle dem konkurrenter. Begge disse tyskerene byr nok på bedre plass og større bakluker, men på den annen side: ingen har så mange festekroker og så smarte nett-løsninger i bagasjerommet som Alfa. Festekrok-antallet og plasseringen er som tatt ut av håndboken om Sikring av Last, og med nettet er det for første gang mulig å frakte 2 flasker fra Polet uten å ha dem slengende og klirrende omkring.
Kanskje 100 stykker til Norge i år? Og før Alfa-importen ble blandet opp med Mitsubishis ditto ble det antydet en ekstra-pris på 20-30.000 kroner i forhold til tilsvarende sedan. I så fall, meget konkurransedyktig.
Av Jon Winding-Sørensen