-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Dette er Stelvio-prisene
Mange gleder seg til Alfa Romeo Stelvio. Dette er de norske prisene på Alfas nye SUV.
Noen rynker kanskje på nesen av en Alfa Romeo-SUV, men jeg vet det er veldig mange der ute som også er spent på hva italienerne kan få til i dette segmentet dominert av tysk soberhet.
Med plattformen fra Giulia lover det godt for kjøreegenskapene i hvert fall. Vi gleder oss stort til en prøvekjøring, og nå er de norske prisene klare.
Lanseringsmodellen er en såkalt «First Edition», med pris på 758.000 kroner. First Edition-modellen kan du lese mer om her.
Fra lanseringsstart er det to motorer som gjelder for Stelvio: En 2-liters bensinmotor med 280 hestekrefter (det er denne som står i First Edition-utgaven) og en 2,2-liters diesel-motor med 210 hester.
Alle Stelvio har automat og Q4 firehjulsdrift som standard i Norge. Det betyr 8-trinns ZF-automat og et fire-ganger-fire-system som i all hovedsak skyver med bakhjulene, og kobler forhjulene inn ved behov.
Bensinvarianten vil koste fra 658.000 kroner i Norge, mens dieselvarianten starter på 588.000 kroner.
Blant standard-utstyret på norske biler finner vi oppvarmede delskinn-seter og oppvarmet skinnratt, elektrisk justerbart førersete, DAB-radio, elektrisk bakluke og 6,5-tommers fargeskjerm i dashbordet.
Grunnfargen er Alfa-rød – mens andre lakkfarger koster fra 4500 til 22.500 kroner.
Ekstrautstyrslisten inneholder en rekke pakkeløsninger, både for interiørdekor, komfortvalg og lydanlegg.
Det er liten tvil om at prisene på Stelvio er ganske konkurransedyktige. Ser vi på den velutstyrte First Edition-bilen til 758.000 kroner, er den fortsatt vesentlig billigere enn basisutgaven av BMW X3 35i. BMW-en har riktignok litt mer krefter, men er noenlunde tilsvarende rask. BMW-en koster fra 847.000 kroner.
Diesel-Stelvioen er også god på pris. Med sine 210 hestekrefter er den fortsatt billigere enn X3 med 190 hestekrefter. X3 20d starter på 610.900 kroner med automat.
Alfa Romeo Stelvio lanseres i Norge 21.-22. april.
Alle priser for Alfa Romeo Stelvio er inkludert levering Oslo.