-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kia Cerato – Seat Altea – Skoda Octavia – Volvo S40: Kompakt landskamp
Med biler fra fire av de mindre bilproduserende land, har vi denne gang favnet et bredt spekter med hensyn til pris, kjøreegenskaper og plass. Forskjellene er store, ikke minst når det gjelder komfort.
Først publisert i BIL 2 - 2005.
For en gangs skyld er ikke noen av de store produsentlandene representert i testen. Verken Tyskland, Japan, Frankrike, Italia eller USA står på menyen. Testens fire biler kommer fra de mindre produsentene Sør-Korea, Spania, Tsjekkia og Sverige – og selv om Volvo er svensk er S40 produsert i Belgia.
I utgangspunktet ville vi kjøre folkemotoren, det vil si 1,6-liters bensinmotor, i alle bilene. Det gikk i orden for Cerato og Octavias del. Altea var det bare mulig å få tak i med dieselmotor, og det betyr at vi må skjele til Octavia – som har samme motorprogram – for å få et inntrykk av ytelse og forbruk på 1,6-literen. Samtidig viser Alteas TDI-motor hvor de tilsvarende tall vil ligge for Octavia med den populære dieselmotoren om bord. For Volvos del er 1,8-literen enn så lenge den minste motoren på programmet (1,6-liter kommer ut på vinteren, både i bensin- og dieselversjon), og det betyr at S40 er den klart dyreste av testbilene denne gang.
Bli med oss på landskamp!
LES VIDERE:
- Kia Cerato
- Seat Altea
- Skoda Octavia
- Volvo S40
- Konklusjon
- Priser og tekniske data