-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mercedes-AMG GT4
Mercedes-AMG benytter helgens 24-timersløp på Spa til å lansere sin nye kunderacer.
Mercedes-AMG GT4 er mindre ekstrem enn GT3-utgaven som de har oppnådd masse suksess med de siste årene, men likevel er vi på et helt annet nivå når det gjelder egenskaper på bane enn det man henter frem i en vanlig gatebil.
GT4 er en internasjonal racingklasse for såkalt «produksjonsbaserte» biler og innbefatter alt fra korte sprintløp til langdistanseløp – som 24-timersløpet på Spa som avvikles nå til helgen og hvor bilen offisielt skal avdukes.
Siden bilene er basert på produksjonsmodeller er klassen vesentlig rimeligere for både team og førere enn den mer avanserte GT3-klassen, hvor det gjerne er mer eller mindre fabrikk-baserte team som deltar, selv om de betegnes som privatteam.
Bilen er basert på Mercedes-AMG GT R som ble lansert i fjor,
og som tidlig noterte meget raske rundetider på Nordsløyfa – noe du får bekreftet om du tar deg tid til å se videoen i omtalen vår.
De dynamiske egenskapene i R-utgaven ble ytterligere perfeksjonert etter et konsekvent mønster: Der gatebil-egenskapene kom i veien for racing-egenskapene, ble komponenter byttet ut for å rendyrke baneegenskapene.
AMG lover at de kundene som bestiller en bil, får en ferdig utprøvd racer som er klar til å vinne løp på direkten.
– Våre kunder har høye forventninger når vi presenterer en ny modell, og de skal vi innfri, sier Stefan Wendl, sjef for Mercedes-AMG Customer Racing.
– SLS AMG GT3 og Mercedes-AMG GT3 var i stand til å vinne fra første løp de kjørte, og slik skal det også være med GT4-utgaven.Derfor har vi tatt oss god tid til å utvikle og teste på forhånd. Vi kaster oss ikke inn i et nytt segment for å ta andreplasser, sier Wendl.
Før de første kundene får sine biler mot slutten av 2017, skal Mercedes-AMG GT4 gjennom intens testing. Programmet omfatter rundt 30.000 kilometer banetesting, og den har allerede vært gjennom et simulert 30-timersløp på Lausitzring.
For å få mest mulig realistisk testing skal tre prototyper delta i utvalgte løp gjennom 2017.
Som gateversjonen drives også GT4-utgaven av den velkjente 4,0-liters V8 biturboen med direkte innsprøyting. Den byr på inntil 510 hestekrefter og 600 Newtonmeter avhengig av hva slags oppsett man velger. Girkassen er sekstrinns sekvensiell som opereres pneumatisk.
Rimelig er et relativt begrep når man driver med motorsport, for selv om Mercedes-AMG GT4 er mye billigere enn GT3-utgaven, har den fortsatt en prislapp på 198.850 euro eksklusiv moms. Men driftsutgiftene blir vesentlig rimeligere siden den er basert på en produksjonsbil.