-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mercedes-AMG med familiefokus
Den har vært en dårlig skjult hemmelighet, men nå er Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé endelig offentlig.
Det har lenge vært kjent at Mercedes-AMG holdt på å utvikle et tredje medlem til GT-familien, i tillegg til eksisterende coupé og roadster. Du har fått den servert i form av spionbilder, og på fjorårets Genève-utstiilling sto den som konsept.
Den lange betegnelsen på bilen er egentlig forvirrende, for meg er nemlig en bil med fire dører og stor bakluke en femdørs, men slik er det kanskje ikke i Tyskland?
Og det er primært dette som skiller Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé fra en vanlig Mercedes-AMG GT – sidedørene bak. Den store bakluka er nemlig også på plass på todørs-utgaven.
Baksetet har plass til tre, men man skal antagelig ikke være for lang i overkropp og bein om man skal unngå å stange hodet i det skrånende taket.
Og selv om bilen har plass til fem, så egner den seg ikke om alle skal ha med bagasje. 395 liter er 15 liter mer enn en Golf varter opp med. Legger du ned baksetene øker volumet til 1324 liter.
Slektskapet med de øvrige AMG GT-modellene er slående, men femseteren har fått en annen front med nye lykter og en annen grill.
Førermiljøet er også justert og mer slik vi finner det i nye E-Klassen med to store skjermer, men man kan om ønskelig få bilen levert med tradisjonelle instrumentklokker også.
Tre alternative motorer tilbys – alle bensindrevne.
Minste utgave er Mercedes-AMG GT 53 4Matic+ med treliters rekkesekser som yter 435 hester og har et dreiemoment på 520 Newtonmeter.
Kreftene fordeles til alle fire hjul via en 9-trinns AMG Speedshift girkasse, det gjelder for øvrig alle motoriseringene, og denne gjør null til hundre på 4,5 sekunder og har en toppfart på 285 km/t.
Neste trinn på stigen er Mercedes-AMG GT 63 4Matic+ som benytter AMGs velkjente twinscroll turbo V8 på fire liter. 585 hester og 800 Newtonmeter sørger for at aksen går unna på 3,4 sekunder og at toppfarten er 310.
Har du fortsatt ikke fått nok krefter, så må du gå for Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ hvor samme motor er trimmet opp til 639 hk / 900 Nm. Du rekker så vidt å telle fra 1001 til 1003 før den når hundre (3,2 sekunder) og toppfarten er nå løftet til 315 km/t.
Foreløpig ikke et ord om priser, men så er det også nesten et år til leveringen starter. Fra sommeren kan bilene bestilles, så da må jo også prisene være klare. V8-variantene kommer først, rekkesekseren noen måneder senere.