-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Chevrolet Nubira og Skoda Octavia møter Ford Focus og Opel Astra: Ujålete stasjonsvogner
I utgangspunktet har alle fire testbilene en basispris rundt 200.000 kroner, og sånn sett er dette antistatusstasjonsvogner for folk flest – men det er fort gjort å henge på utstyr som løfter prisen til nye høyder. Holder påstanden om at billigst er best?
Først publisert i BIL 6 - 2005.
Vi lar denne gang et koreansk-amerikansk og et tsjekkisk produkt måle krefter mot to tyske. Gunstig basispris til tross, våre testbiler viser stort sprik i utstyrsnivå som forandrer prisbildet dramatisk. Selv om bilene hører hjemme i den såkalte kompaktklassen, er bagasjerommet så stort at det er attraktivt for både barnefamilier og firmabilbrukere.
LES VIDERE:
- Chevrolet Nubira
- Ford Focus- Opel Astra
- Skoda Octavia- Konklusjon
- Priser og tekniske data