-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Evora i mange dimensjoner
Det er ikke lenge før du kan leke med din egen Lotus Evora. Nå kommer den både som leke, og virtuell utgave på en Playstation nær deg.
Flere formater
Lotus har jobbet med den amerikanske leketøyprodusenten Mattel (Barbie og Hot Wheels) de siste ni månedene, og nå er også den lille Evora presentert.
Som dere tidligere har sett på denne siden, ble den store utgaven introdusert på bilutstillingen i London nylig (KLIKK HER FOR Å LESE MER).
Heldigvis kommer Evora-modellen ut i den litt mer seriøse, og virkelig tradisjonsrike og opprinnelig ur-britiske, Matchbox-serien.
Lotus' sjefdesigner, Russell Carr, har jobbet sammen med Matchbox før, men sier at han alltid er like forundret over hvor mye en modell må endres for at den skal få det samme språket som fullskala-bilen. Her ble de originale CAD-dataene matet over til Matchbox i januar.
1:64
Sammen med en rekke fotografier av Evora i forskjellige stadier av modellering ble brukt for å skape Matchbox-utgaven av denne heftige sportsbilen.
Fotografier var også basis for det detaljerte interiøret og motorrommet.
Nedturen er selvfølgelig at også denne er produsert i skala 1:64, hvilket betyr at den ikke kan stå sammen med de klassiske Lotus 11, Elan, Elite og alle de andre modellene. Som er i den skalaen de skal være, 1:43.
Det er jo den klassiske skalaen som er bygget rundt modelltog i skala O. Den amerikanske skala O er jo som kjent litt annerledes slik at deres biler kan komme ut som 1:48, men det er allikevel ikke verre enn at de kan stå sammen med de Europeiske.
Men 1:64 – det blir helt galt. Det er vel ingen andre enn dagens Matchbox og Hot Wheels som vil ha noe som passer til modelljernbane skala S?
PS3
Men du behøver ikke bry deg om skalaer når du kjører Gran Turismo på din Playstation®3.
Her har Lotus samarbeidet med Polyphony, de som har utviklet denne populære serien, og sammen har de modellert en meget, sies det, naturtro Lotus Evora.
Og du skal også kunne kjøre den på en helt ny bane. Siden bilen ble introdusert i London, er det jo naturlig at man bruker den gateløp-banen i London som dukket opp i Gran Turismo 5 Prologue.
Det blir en fantastisk tur rundt Piccadilly Circus, over Charing Cross og Trafalgar Square og langs med elven for National Portrait Gallery og mange andre landemerker.
I motsetning til Lotus egen Evora, som ikke vil være klar før til våren, er disse to andre utgavene klare nå.