-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Eos, sett av proffe øyne
Nå er det slett ikke uvanlig å la kjente kunstnere delta i lansering av nye biler. VW har latt fem av verdens mest anerkjente fotografer forevige Eos. Slik de selv ønsker.
Ideen ble født på et frokostmøte mellom representanter for Volkswagen og magasinet ZOO. Det internasjonale magasinet har i tre år har vært publisert av den canadiske artisten, Bryan Adams som i tillegg til å underholde med sin hese røst, har et godt fotografisk blikk.
Sammen med sin sjefsredaktør, Sandor Lubbe, foreslo Adams å invitere kjente motefotografer til å ta sine egne bilder av Eos. Fotografene fikk frie hender til å gjøre som de ville. Risikofylt med et helt nytt produkt, men den som våger intet vinner, sier Emanuela Wilm, ansvarlig for Lifestyle Communication hos VW.
Oppdraget ble gitt til franske Philippe Cometti (med oppdragsgivere som Givenchy, Armani, Hermès), amerikanerne Nicolas Moore (Vogue, GQ), Tom Fowlks (vintersport) og Alexei Hay (GQ, Dutch, Gucci) og Bryan Adams selv. Bildene ble skutt i Los Angeles, New York og Paris.
Conetti ønsket å formidle bilens ungdommelighet og energi mens Alexei Hay forsøkte å formidle øyeblikket av bevegelse gjennom avansert kamerateknikk. Den kjente motefotografen Nicolas Moore valgte Sunset Boulevard som bakgrunn mens eksperten på vintersport, Tom Fowlks valgte en scene fra Terminator II for å uttrykke kjøreglede.
Og mannen bak prosjektet, Bryan Adams? Han valgte å assosiere Eos med allerede etablerte merkevarer som Hotell Ritz i Paris og reiseeffekter fra Louis Vuitton.
Hvis du vil se mer må du skaffe deg juni-utgaven av ZOO hvor artikkelen og fotografiene publiseres over 12 sider.