-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Scoop: Nye M-BMWer
På Nürburgring forleden dag feide det rundt nye M-pakka BMWer. Både 3-serie og 1-serie kommer snart i gaterace-versjoner.
Ikke vet jeg hvordan spesifikasjonene på den endelige BMW M1 kommer til å se ut, men det jeg vet er at ingeniørene har puttet en 340 hesters trekommatoliters normalpuster i den lille hatchen, og fått den til å gå veldig fort.
Nå er det antakelig to gode grunner for at den endelige utgaven blir litt slappere. Den ene grunnen er nok prisen, men den viktigste – BMW har tidligere vist at de klarer å selge nesten alt, uansett pris – er nok at dermed blir gapet opp til M3 for lite. Og de skal jo gjerne selge noen av den også.
Men særlig mye slappere blir det nok ikke, selv om karakteren blir litt annerledes. Mens 3,2 liters sugemotoren leverer et sømløst dreiemoment, nesten som en diesel, er den turboladne 3-literen, som sannsynligvis vil trimmes ned fra 330 til litt under 300 hester, adskillig mer eksplosiv. Det er en motor som fermdeles kommer på kammen, og det er nok denne vi får se i topputgaven av BMWs minste. Om den skal hete M1 eller 135iT får tiden vise.
Det er derimot ikke tvil om hva den nye M3 skal hete. Og alle tegn tyder på at den får en 4 liters V8 motor, og at den blir klar for salg neste år. Motoren det dreier seg om vet vi svært lite om, for det sies at den er basert på den V10-utgaven som sitter i M5. Den får selvfølgelig masse elektronikk, også i ventilstyringen, men hva det hele skal resultere i kan vi bare gjette på. Men det at Audi introduserer en RS4 på 420 hester, antyder jo hvor BMW må legge seg.
Det vil bli muligheter for å inkludere en 7-trinns SMG-kasse i utstyrspakka. Med den vil motorens mulighet til å dreie over 8.000 virkelig komme til sin rett.