-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
To nye Ver fra Cadillac
Cadillac skal debutere sin svenskproduserte BLS på IAA. Men de tar også med seg to amerikanske muskelbiler til den internasjonale utstillingen neste måned.
Den store limousinen STS samt den sportslige XLR har nemlig sine Europa-premierer i V-utgave. Og V hos Cadillac står for det samme som M hos BMW og AMG hos Mercedes – ekstra krefter og sportslige egenskaper.
Nå er det SAE (Society of Automotive Engineers) som har målt kreftene i modellene, så kanskje vi skal ta dem med en liten klype salt. STS-V oppgis til 476hk ved 6.400 omdreininger og 595Nm ved 3.900.
Grunnet begrenset plass i motorrommet til innsug og eksos, gir den samme kompressormatede Northstar 4,4-liters V8 motoren XLR-V 448hk og 561Nm ved tilsvarende turtall. Dette kompenseres med lavere vekt, slik at akselerasjonstiden til 60 mph (96 km/t) for begge er under fem sekunder, mens toppfarten er elektronisk begrenset til 250 km/t.
Hjulopphengning, stabilisatorstag og bremser er tunet for å tåle ekstra G-krefter og gi maksimale stoppegenskaper. Begge modellene har en rekke påkostede detaljer i interiør og eksteriør som skiller dem fra standardutgavene de er basert på.
Om noen nordmenn skulle finne på å bestille en av bilene, er de trolig sikret julekort fra toll- og avgiftsdirektoratet for resten av livet.