-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ypsilon med ekstra dører
Kall det gjerne en flunkende ny bil, den 5-dørs Lancia Ypsilon. Dessuten er den ganske nydelig.
Det er nesten utrolig at den har klart å lure seg unna. Hvor mange bilomtaler har vi hatt fra årets Genève-utstilling? 100? Men da jeg satt og ordnet i bildene, dukket årets største unnlatelsessynd opp.
SE VÅR STORE SAMLING FRA GENÈVE
På mange måter var det vel Lancia som oppfant Premium Minibil med sin første Y for mer enn 25 år siden. Så ble konseptet forfinet i 2003, da dukket den opp i nye klær som Ypsilon. Og på Genève i år sto det en helt ny, femdørs utgave som har brakt modellen enda et skritt videre.
Selvfølgelig har de brukt det effektive Alfa Romeo-trickset med å skjule dørhåndtakene til bakdørene høyt oppe på døren, og gi dem karosserifargen. Med ekstremt tette toleranser skal du se veldig godt etter for å oppdage at det er noen dører bak fordørene.
Dermed bevarer den sin friske coupé-karakter samtidig som både konturene langs siden av bilen, og de stramme kurvene over hekken forteller at her har vi noe som er adskillig mer levende enn en Mini- eller en A1-design.
Ikke at disse er direkte konkurrenter. Til det er Ypsilon fremdeles for liten. Riktignok er Fiat 500-plattformen, som den nye Ypsilon er bygget på, forlenget med 30 cm, men akselavstanden er fremdeles 10-15 cm kortere enn disse to.
Men med Fiats nye tynn-sete konstruksjon, er det plutselig frigjort mange kritiske centimeter innvendig.
Den nye italieneren bygges i Polen på samme linje som 500 og er også tilgjengelig med de samme motorene som den. Helt ned til TwinAir-utgaven i sin mest potente form.
Det er ingen grunn til at ikke bilen skal fortsette sin suksess fra storbyene i Italia og Frankrike, der spesielt de skreddersydde, lekre Alcantara-interiørene er salgsargumentet.
Problemet er å få aksept for den andre steder. I Storbritannia skal de i hvert fall forsøke seg for alvor igjen, der skal bilen nå hete Chrysler Ypsilon. Vi får håpe det kan hjelpe.