-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Langt navn, vill bil
Trekk inn pusten; Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce Roadster. Mye villere blir det ikke. Foreløpig.
«Superveloce», eller «superrask» som det enkelt kan oversettes til, har etter hvert blitt en innarbeidet tittel for Lamborghinier med litt mer pulver, og litt lavere vekt.
Vekten er redusert 50 kilo. Ikke revolusjonerende mye, kanskje, men en normal (dagligdags, melk-og-brød, ordinær) Aventador er ikke akkurat en blyklump i utgangspunktet, med sine 1625 kilo. Minus 50 er det lik 1575.
Perspektiv: Audi A4 2,0 TDI, BMW 320d xDrive, Ford S-Max 1,5 EcoBoost, Nissan X-Trail og Volvo S60 Cross Country veier alle det samme. Tygg litt på den.
Kombinert med en effektøkning på like mange hester (50, altså), gir det et vekt/effekt-forhold på småpene 2,1 kilo per hestekraft.
0-100 på 2,9 sekunder og toppfart på over 350 kilometer i timen er jo helt greie tall …
Det er ikke like rått som for eksempel McLaren P1, Porsche 918 eller Ferrari LaFerrari, men frykt ei. Lamborghini har nemlig flere ess i ermet enn Aventador LP 750-4 Superveloce Roadster (det er omtrent like vanskelig å skrive, som å lese).
I følge Road&Track skal nemlig Lambo-sjef Stephan Winkelmann og hans italienske venner vise frem en ordentlig superbil på neste års Genève-utstilling.
Det spekuleres i at bilen blir en hybrid, for å kunne ta opp kampen med nettopp P1, 918 og LaFerrari, og for en gangs skyld håper jeg bilen får et langt, kronglete navn (forslag; Lamborghini Assurdo LPI 970-4 Molto potere), slik at vi unngår LaLamborghini.
Men de som ikke klarer vente, og bare er nødt til å ha det villeste fra Lamborghini akkurat nå, må altså foreløpig «nøye» seg med Aventador LP 750-4 Superveloce Roadster.
Basisprisen er 3,25 millioner kroner. Før norske avgifter. Som for ordens skyld vil bli cirka 2.3 millioner. Så har du drøyt fem-og-en-halv million kroner som brenner i lomma, ikke nøl.
Bare husk at du må si det fulle navnet hver gang noen lurer på hva slags bil du har kjøpt deg.
«Lamborghini Aventador LP sju-femti-strek-fire Superveloce Roadster!»
Puh.