-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist Fabrikksystemer - Servicemarked
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
MGs el-stasjonsvogn kommer først til våren.
Det er nå klart at MGs el-stasjonsvogn MG5 Electric først blir å finne hos norske forhandlere i andre kvartal neste år. Og prisen er ikke klar ennå.
Det har vært kjent i minst et halvt år at MG tar stasjonsvognen MG5 Electric til Norge, men vent ikke bilen før i andre kvartal neste år. Årsaken er at MG valgte å utsette lanseringen til etter at seneste oppgradering er på plass.
MG5 Electric som MG hevder er verdens første elektriske stasjonsvogn, ble opprinnelig lansert som Roewe Ei5 på Guangzhou Auto Show i Kina så lang tilbake som i 2017. Den gang var det med 115 hk el-motor, 145 km toppfart og rundt 300 km rekkevidde.
Basis for bilen er bensindrevne i5 sedan, mens stasjonsvognen aldri har vært bygd med annet enn elmotor.
Som en test i et sterkt voksende elbilmarked slapp MG for et drøyt år siden stasjonsvognen i Storbritannia, men der med 156 hk motor og 400 km i WLTP-målt rekkevidde tatt ut av en batteripakke på 61,1 kWt.
Ytelse og rekkevidde endres ikke ved seneste oppgradering, og MG5 Electric trekker kun på forhjulene. Men både front og hekk justeres samtidig som interiøret endres med større skjermer og mer digital tilnærming til omverden i det MG kaller iSmart.
MG oppgir bagasjerommet til 479 liter og nær 1400 liter med de 60/40-splittede bakseteryggene lagt ned. Bilen er ikke utstyrt med skiluke, men har til gjengjeld takbøyler.
MG5 Electric kommer i utstyrsnivåene comfort og luxury, men norsk pris blir er ennå ikke klart.
Dette er MG5 Electric:
* Verdens første elektriske stasjonsvogn.
* Elektrisk motor på 156 hk/260 Nm.
* 400 km WLTP-rekkevidde.
* 479 liter bagasjeromsvolum.
* Nær 1400 liter med nedfelte bakseterygger.
* 11 kW AC-lader.
* 75 kg taklast.
* V2L strømforsyning for ekstern bruk.