-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kinesisk Maxima
På Beijing-utstillingen har Nissan lansert en ny mellomklassemodell.
Fullsize
Den er omtrent på størrelse med den Maxima vi husker, den nye Teana, som lanseres på Beijing-utstillingen i disse dagene. Den nye modellen forteller en del om det kinesiske markedet.
Dels hvor høyt tempoet er, Teana ble lansert for snaue fire år siden, men er altså allerede klar til å bli skiftet ut med en ny modell. Og dels om hvilke biler som selger. Her er det altså ikke noe på Micra/Note nivå som lanseres med pauker og basuner, men en bil som ligger godt i øvre enden av mellomklassen.
Den er i nær slekt med Altima – en Nissan modell vi ikke kjenner, men den er blant de mest solgte modellene i USA, og Teana føyer seg derfor pent inn i rekke av amerikanske- og amerikansk-inspirerte Kina-biler som det markedet er så glad i.
"Modern Living"
Nå er imidlertid Nissan forsiktige nok til å gi kundene et billigere alternativ under det store skallet som ser så luksuriøst og komfortabelt ut.
Modern Living er slagordet for modellen, og med i det hører åpenbart den store V6 motoren på 3,5 liter og 270 hester som trekker gjennom den nydelige store CVT-kassa.
Men det finnes også en firer for en Living som kanskje ikke er fullt så Modern, men som i hvert fall er overkommelig både i innkjøp og forbruk.
Her hjemme finner du MR20DE-motoren i Quashqai, den er på 2 liter og 140 hester og drikker også bensin, akkurat som V-sekseren.
Man ser av bildene at denne bilen tilhører familien. Riktignok har Kina et teknisk kontor i Taiwan nå, men denne modellen er nok ganske sikkert tegnet i Takano. Og det er nok også ganske sikkert at akkurat som den foregående modellen blir også etterfølgeren en ren kinesisk modell.