-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Peugeot visker ut nisjer
Peugeot 207 er på vei til Norge meget tidligere enn opprinnelig planlagt. 1000 nye eiere (i år) har noe å glede seg til.
BilNorge har tilbragt de første nesten 20 mil i den nye Peugeoten. Dels drevet av en 1.6 liters bensinmotor, dels av en like stor og like kraftig (d.v.s. 110 hk) diesel.
Et par ting er helt klart. Dette er en bil som ikke bare virker, men som ogå ER større enn 206. Og hva som er enda viktigere - designere og ingeniører har klart å bygge inn en følelse av soliditet som er forholdsvist unik i dette segmentet.
Vrien segmentering
I hvilket segment? Jo, der har vi også et problem. Skal vi nå kalle det B+ eller C-. Eller skal vi glemme dette med segmenter. 307 er en typisk C-bil, og 206 er en typisk B. Men siden 206 skal fortsette parallellt med den nye enda noen år, riktignok bare som en prisledende modell når stasjonsvognen forsvinner ved nyttårstider, får vi problemer med å plassere 207 på kategoriskalaen.
La oss derfor nøye oss med å kalle den svært velkjørende, med en nydelig elektrisk assistert styring, med glimrende støydemping og med komfort som vi er vant til.
Familieforøkelse
Med tiden kommer du til å bli tilbudt en rekke drivlinjer. I Norge blir nok 88 hk bensin og 68 hk diesel mest populær, men vi snakker egentlig helt opp til 150 hesters bensin (en ny motor utviklet i samarbeid med BMW) og en diesel på 160 hk. Vi kommer også til å få en 207CC i første halvår - da forsvinner 206 med blikktaket. Og en SW-utgave kommer i annet halvår, mens 206SW nedlegges på tampen av året.
Selvfølgelig finnes 207 med et virvar av utstyrspakker, men generelt kan man si at ikke engang Audi hadde skammet seg over materialbruken. Og, det ser dere selv, bilen har typiske Peugeot-trekk, noen vil si et mykt og feminint karosseri. Det mest interessante ved bilen, prisen, aner vi ikke noe om. Med en årstakt på mellom 1500 og 2000, sier det seg selv at dette ikke blir den billgste Yarisen eller Poloen i klassen.
I dag skal vi kjøre mindre motorer og smalere dekk. Om det gode inntrykket holder, seg kan du lese om i neste Bil.