-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Saab 9-7 i Europa
For en måned siden så jeg en bak-mål Saab 9-7X parkert på de Gaulle flyplassen ved Paris. Tatt inn privat, regnet jeg med. Egentlig en US-only-bil. Neste gang jeg så modellen var den utstilt på bilutstillingen i Madrid.
Organisert
I begge tilfeller dreier det seg om trofaste Saab-folk som synes de har for lite å selge. Den franske bilen, viste det seg da jeg begynte å sjekke, var importert over Rotterdam der den var klargjort for Europa, og ble importert av Espace Defence Automobiles – en autorisert Saab-forhandler i Neuilly og Nanterre.
Bilen som var utstilt på den store bilutstillingen i Madrid sto riktignok ganske langt fra Saab-standen, men den hadde også nære Saab-forbindelser. Den sto på standen til Araguàs – en av de store offisielle Saab-forhandlerne i Madrid. Det var to forhandlere til på laget, en i Almeria og en i Girona, sammen har de kjøpt et antall biler som de selger i Spania for 57.900 euro.
Kraftig
Både i Frankrike og Spania er det 5,3 liters i utgaven som er tatt inn, den med en 300 hesters V8 motor. Bortsett fra en Saab-aktig front og et Saabete interiør (Lars Falk, stakkar, satt i bunkersen i Tech Centre i Warren, Michigan, i mange måneder og gjorde alt han kunne. Med det utgangspunktet kunne det ikke blitt bedre) er jo dette en Chevrolet Trialblazer hele veien.
Siden den spanske importøren smilte ganske fornøyd da jeg spurte ham om marginene her, er det vel ikke farlig å vedde noen kroner på at det allerede er norske interesser som lukter på denne bilen. Gunnulf Bergheim, som vet det meste om nisjemodeller, spesielt om de er amerikanske, og som har fått ganske utpregede Saab-interesser i det siste, er garantert på ballen. Hvis ikke skuffer han meg – og det er i så fall første gang.