-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kamiq er Skodas nye og lille crossover
For de mange som ladbare biler ikke er et alternativ for, velger en god del av dem en SUV fra Skoda. Derfor kan Skoda Kamiq bli en viktig bil de nærmeste årene.
Jeg er på vei til et fjelland midt i Europa for å kjøre Skodas nyeste og samtidig minste SUV nå som populære Yeti er borte. 4,24 meter lange Kamiq, som er en «forkortet» utgave av Karoq som igjen var en «forkortet» Kodiaq, er fattige to centimeter lengre enn Yeti.
Men jeg skal definitivt ikke ut i terrenget, for der har ikke Kamiq noe å gjøre. Kamiq er først og fremst en by-SUV, urban crossover som Skoda velger å kalle løsningen. Kamiq, som kun trekker på forhjulene, har det meste av teknikken felles med kombibilen Skoda Scala.
Kompakte crossover/SUV-er er bilklassen som vokser mest i Europa. Som sine større brødre bygges Kamiq på MQB-plattformen, det vil si med tverrstilt bensinmotor (95/115/150 hk) eller dieselmotor (115 hk). En CNG gassvariant lanseres noe senere. Men så vidt jeg vet foreligger det ikke planer om å elektrifisere Kamiq.
Men for å være attraktiv i disse elektrifiseringstider utstyres Skoda Kamiq svært godt, inkludert den karakteristiske Skoda-paraplyen i førerdøren og isskrapen i tanklokket.
I motsetning til i Yeti kan ikke baksetene tas ut. Til gjengjeld vil det bli mulig å legge ned ryggen på passasjersetet foran for innlasting av lange kolli.
Jeg antar det er mye du lurer på om denne Skodaen som i praksis ikke er i Norge før i 2020. Send meg gjerne spørsmål, så skal jeg forsøke å finne svar.