-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
1975-1976: Simca 1307-1308 (Chrysler Alpine)
Yom Kippur krigen startet i oktober 1973. Den, og det som fulgte etter gjorde at Årets Bil juryen, som besto av noen av de mest profilerte politiske observatørene, med skikkelige sosiale antenner, og som virkelig sa fra når det gjaldt å ta ansvar, og som dessuten alle observerte at bilfabrikkene var veldig dårlige annonsører i disse bensinrasjoneringstidene, fant ut at det var ingen grunn til å velge noen årets bil i 1974 (for 1975). Derfor ble dette valget utsatt, og slått sammen med valget året etter.

Med andre ord, selv om Alpine, som den het blant engelsktalende, var ganske moderne på papiret, med fem-lagret motor på tvers, uavhengig opphengning hele veien, skiver foran og et moderne fastback karosseri, ikke helt ulikt Passats var den liksom ingen bombe. Samtidig som den havnet rett oppi verdens store identitetskrise (Rootes/Simca pluss nye Chryslerfolk pluss snart til Peugeot som Talbot) – en slik pasient er åpenbart klar for psykiatrisk behandling.
Underlig er det imidlertid at Chryslers meget korte, og lite gloriøse historie som produsent av europeiske modeller, faktisk sitter igjen med to Årets Bil trofeer.
Hva sier egentlig det mest om?
Stort bilde fra Chrysler Simca brosjyre 1976