-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
1979: Simca-Chrysler Horizon
At bilen var lett forvirret er en ting. Men da skal du høre om merket: Chrysler debuterte som europeisk operatør i Paris i 1970 med en engelsk Rootes-konstruksjon som de lot bygge hos Simca utenfor Paris. I England ble Hillman-bilene døpt til Chrysler i 1976, men solgt som Simca i Frankrike, inntil Peugeot overtok den skakkjørte bedriften i oktober 1978 og solgte produktene deres som Talbot fra 1979. Da var det enkelt å drive merkevarebygging!
Nå skal riktignok ikke alt føres på konto for utadvendt pressearbeide. Det fantes en del gode folk i organisasjonen, ikke minst alle de som var samlet rundt Art Blakeslee ved stylingstudioet i England. Det var på denne tiden han oppfant mini-vanen som, fordi hans senere arbeidsgivere (først et advanced studio for PSA-gruppen, så sjef for Citroën design, der han gikk av tidligere i år) aldri fikk ut fingeren, ble videreutviklet av de av hans UK-folk som dro hjem til USA-Chrysler da det europeiske eventyret sprakk.
Hvis det skal gå an å si noe pent om Horizon i det hele tatt må det være at den i stor grad er basert på den gamle Simca 1100, som tidlig på 70-tallet ikke bare var Frankrikes best-selgende bil, men som også var tett basert på Fiat 128. Derfor, pr definisjon bra. Men ikke akkurat topp moderne i 1978, da valget fant sted.
Denne bilen som ble valgt var altså et Peugeot-produkt på denne tiden, men het i tillegg både Chrysler og Simca avhengig av hvor den ikke ble solgt, først neste år ble den hetende Talbot (og solgte fremdeles meget moderat). At det også fantes en USA-Horizon fra Chrysler, som ved første øyekast så nesten helt identisk ut, er bare med på å øke forvirringen. Den utmerket seg for øvrig med at – selv om den skulle være søstermodell og et amerikansk innslag i ultra-kompakt klassen, hadde den ikke en del felles med Europa-modellen.
Stort bilde fra Talbot Horizon brosjyre 1979