-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
1985: Opel Kadett
Frankfurt 1981 var en av tidenes store utstillinger. Ikke minst fordi de da kjørte et Tema 2000 der en rekke bilfabrikker ga sin visjon av 2000-versjonen.

Og Opel da? Opel var et spennende merke den gang, fra Henrik Hank Haga – norsk avstamning, alltid Hai Lændsmænn når han møtte oss. Han hadde jobbet frem en Corvette prototype med Wankelmotor sammen med Pininfarina, og da han kom til Opel dro han i gang den ene drømmebilen etter den andre. Tradisjonen fortsatte etter at han reiste tilbake til USA, og på Opel-standen i Frankfurt 1981 sto Tech 1. Da den nye Kadett (Kadett var et eldgammelt Opel-navn), ble presentert i 1984, fikk vi en gjennomgang av bilen der Wayne Cherry (som i dag er toppsjef for GMs globale design) og George Gallion (som har jobbet i Opel design i all tid) pratet oss gjennom den nye modellen og forsøkte å fortelle oss hvordan denne i virkeligheten var sønn av Tech 1.
Det var ikke åpenbart.
For det første fantes det ikke tekniske nyvinninger – den første forhjulsdrevne Kadetten var allerede 4 år gammel, og Corsa som ble lansert i Paris i 1982, var egentlig en meget mer spennende konstruksjon. Designmessig var den også ganske søvnig, i hvert fall i forhold til Tech 1. Selv om den fikk både rumpe og avkuttet tak (ved Bertones hjelp) året etter, hjalp ikke dette noe særlig.
Men det er åpenbart at Årets Bil juryen var inne i en søvnig femårs-periode nå. Det startet altså med Kadett, og fortsatte med Granada, Omega, 405 og Fiat Tipo før det ble litt fart igjen.
Stort bilde fra Opel Kadett brosjyre 1985