-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
1991: Renault Clio
Renault hadde lang tradisjon på moderne småbil. Michel Boué tegnet et utkast til den første Cinq allerede i 1967, selv om den ikke debuterte før i 1972. Før det hadde vi selvfølgelig både 4 CV, og Renault 4, men femmeren var innledningen til den moderne småbilalder hos Renault.
Da Clio var under utvikling var fremdeles Patrick Le Quement en av de virkelig talentfulle designerne hos Volkswagen, etter at han hadde jobbet mesteparten av sin karriere hos Ford. Da hadde Renault sitt tradisjonelle designsenter i Rueil, ledet av Patrick Juchet. Tre store prosjekter gikk samtidig, X54 som ble Safrane, X 56 som ble Laguna og X 57 som var Clio.
To av prosjektene gikk på skinner, men X54 gikk mot katastrofe, så Le Quement ble opprinnelig hentet for å redde den. Han kom til Renault sent i 1987, i begynnelsen av 1988 hadde han overtatt hele designavdelingen og navnet skiftet fra Renault Style til Renault Design Industrielle. I dag er hans avdeling fremdeles samlingspunkt for noen av de mest talentfulle designere i Europa og Renault er et av Europas mest designorienterte firmaer – uansett bransje.
Dette begynte altså i Clio-tiden, og burde alene være verd en belønning.
Selv synes jeg vel kanskje både de opprinnelige Femmeren, og Clio II hadde fortjent Årets bedre, men det er ikke noe særlig å krangle om. 2 millioner biler er med på å underbygge det.