-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Setter ny elbil på prøve
Nissan Ariya fra pol til pol
Nissan initierte nylig sin pol til pol ekspedisjon på Reykjavik. Selve ekspedisjonen starter i mars, og Nissans nye elektriske crossover Ariya skal gjennomføre en 27.000 km lang reise gjennom 14 land fra den magnetiske Nordpolen til Sydpolen gjennom de amerikanske kontinentene.
Omgitt av arktiske forhold på Island avduket ekspedisjonsteamet og Nissan nylig en ombygget og eventyrklar versjon av Ariya som skal gjennomføre en tur fra pol til pol.
I løpet av reisen vil bilen måtte takle storslagent, men ekstremt terreng inkludert is, dyp snø, bratte fjellstigninger og ugjestmilde ørkenområder. Arctic Trucks har samarbeidet med Nissans design- og ingeniørteam for å utvikle en spesialversjon av Ariya for de tøffe forholdene den vil bli utsatt for på reisen.
Modifikasjonene på bilen har vært minimale, uten endringer i batteri eller drivverk, men det er en tilpasning av fjæringen, samt at bilen har 39-tommers dekk. Sammen med e-4ORCE, Nissans firehjulsdrift-teknologi, skal modifikasjonene gjøre det mulig for førerne å takle det ekstreme terrenget.
Lederen av ekspedisjonen er Chris Ramsey, og med seg på reisen har han sin kone Julie.
– Vi er opptatt av at bilen kun har minimale endringer. Det viser hvor tøff en standard Ariya produksjonsmodell er, og at veldig små modifiseringer må til for å klare å gjennomføre denne tøffe reisen. Vi gleder oss veldig til å kjøre denne bilen som Nissans design- og ingeniørteam har utviklet sammen med Arctic Trucks, sier Chris Ramsey.
Julie Ramsey er kartleser og kan fortelle at bilen også har en integrert espressomaskin, noe de begge ønsket seg til den lange reisen. Videre har den sammenleggbar vindturbin samt solpanel som vil bidra til å produsere energi til bilen og til en drone som skal brukes for å dokumentere reisen.
– Vi har planlagt denne reisen over fire år og gleder oss veldig til å sette i gang i mars. Vi kommer til å oppdage mange interessante initiativ fra lokalsamfunn og enkeltpersoner som tar positive tiltak mot klimaendringer, og jeg ser frem til å dele disse erfaringene og historiene med alle. Vi gjør noe som aldri har vært forsøkt før, og det er det som gjør det så spennende, sier Julie Ramsey.
– Vårt globale designteam har lagt sitt hjerte og sjel i bilen og utviklet den spesielt for formålet. Vi designet den med en visjon om at den ville oppfylle sin rolle i mange miljøer underveis på turen, sier Matthew Weaver, visepresident, Nissan Design Europe.
– Dette er et spennende prosjekt, og vi ser frem til å følge teamet på den spesielle reisen, sier Nissans norske kommunikasjonssjef, Stian Thrane.