-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fremtind Service:
Hjelper deg å unngå bompengefelle
Fremtind Service, Norges største AutoPASS-utsteder, tar nå et viktig skritt for å forhindre bileieres bekymringer knyttet til bompengebetalinger ved eierskifter.
– Selve AutoPASS-systemet i Norge er anerkjent som et av de meste effektive i verden. Likevel er det et klart smertepunkt at selgeren risikerer å måtte dekke kjøperens bom- og fergeutgifter hvis AutoPASS-avtalen ikke oppdateres ved eierskifte, sier Svein Skovly, kommersiell direktør i Fremtind Service.
Ifølge en nylig undersøkelse utført av Fremtind Service, har over ti prosent av norske bileiere opplevd å betale bompenger for en bil de har solgt.
For å løse dette problemet, ofte kalt bompengefellen, varsler nå Fremtind Service alle personkunder med AutoPASS-abonnement så snart de får informasjon om eierskifter fra Motorvognregisteret. Dette varslet er betinget av aBt kontaktinformasjonen, inkludert mobilnummer og e-post, er oppdatert.
Mange etternølere
Foreløpige tall fra Fremtind Service viser at omtrent halvparten av bileierne endrer AutoPASS-avtalen når de selger bilen sin. Den resterende halvparten mottar nå en SMS eller e-post som minner dem om å oppdatere avtalen. Av dem som mottar påminnelsen, oppdaterer halvparten avtalen innen tre dager.
I kjølvannet av Norges bompengereform har politikerne ønsket at kommersielle AutoPASS-utstedere utvikler mer brukervennlige tjenester.
– SMS- og e-postvarsling ved eierskifter er et eksempel på den typen tjenester både politikerne og bilistene ønsker. Selv om det fortsatt er bileiers ansvar å holde AutoPASS-avtalen oppdatert, så tar vi nå et stort steg i å gjøre bilistenes hverdag enklere, avslutter Skovly.