-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Gatebil på Rudskogen:
Kampen om å være raskest
Gatebil arrangerer Rudskogen Race Festival 30. august - 1. september. Denne helgen skal to av Norges raskeste biler forsøke å sette nye banerekorder på Norges Nasjonale Motorsportanlegg.
31. august skal Gatebil-legende Stian Hafsengen på Rudskogen med en Mitsubishi Evo6 Silhouette som han nylig knuste selveste Petter Solbergs bakkerekord med opp traseen under «Norges råeste bakkeløp» i Målselv Fjellandsby. Bilen det er snakk om, skal visstnok være kapabel til å hamle opp med det aller meste rundt en racerbane.
Og ikke minst kan sjåfører ratte redskapen med opp mot firesifret hestekreftantall. Stian har nemlig ei merittliste få andre kan slå i bordet med hva håndtering av raske biler angår.
Rydder banen
Gatebil rydder banen for andre biler slik at Stian skal få satset maksimalt. Stian, som ikke er kjent for bombastiske uttalelser om egne bravader bak rattet, våger ikke love hverken det ene eller andre, men erkjenner at han ble overrasket over hvor bra Evo’n fungerte opp bakken i Målselv Fjellandsby.
– Ja, den fungerte skikkelig bra. Jeg ble overrasket over hvor harmonisk motor, bremser og chassis jobbet sammen. Dette er ei skikkelig kruttpakke av en bil som jeg har stor tro på at kan sette rekord rundt Rudskogen. Så får vi bare se hvordan føreren presterer da, sier den erfarne motorsportsutøveren ydmykt.
Daglig leder i Gatebil AS, Hans Jørgen Andersson, er tydelig på at dette er noe mange gleder seg til:
– Stian er en fører mange har et forhold til, både fra han kjørte Carlos Sainz’ gamle Ford Escort WRC, en rekke motorsportseventer og i senere tid bak spakene i sin hjemmebygde Ford Fiesta. Dette er en mann med bilkontroll som går utenpå selv dyktige og erfarne Gatebil-førere, forklarer Andersson og tilføyer at breisladden i sin tid huskes som «før og etter» Stian dukket opp med sin blå WRC Escort.
– Vi ønsker å «sette skapet på plass», en gang for alle: hvem kjører fortest? Og akkurat nå er dette kandidatene som kan levere de beste resultatene, på bakgrunn av både biler, førere og siste tids resultater på ulike racerbaner. Samtidig er vi opptatt av å gi publikum en gøyal opplevelse, noe jeg sjelden har vært mer sikker på at vi kommer til å gjøre. Treffer de to teamene riktig her, så blir dette spektakulært – og rekordene blir stående i lang tid, det er jeg sikker på. Og ja, du leste riktig: teamene. Det er nemlig ikke bare Stian og hans gjeng som skal forsøke å kjøre fort denne helgen.
(saken fortsetter)
Building dreams
Noen vil kanskje hevde at Gatebil, grunnet navnet, burde gjøre dette forsøket med en skiltet bil. Som naturligvis også skal gjennomføres! Zyrus Engineering er nemlig akkurat ferdig med å KÜS-godkjenne deres LP1020 Stimolante. En superpotent gatebil – med skilter!
Samme helg som Stian forsøker å sette rekord med sin Evo, skal Zyrus gjøre det samme, med merittert racerbilfører Fredrik Sørlie bak rattet i deres tusenhesters Stimolante. Under slagordet «building dreams», leverer de biler i flere-millioners-klassen til kunder som har høye krav til både ytelser og kvalitet. På spørsmål om hvilke forventninger publikum kan ha til forsøket, er CEO og grunnlegger av Zyrus, Radni Molhampour klar:
– Vi skal sette alle kluter til, og garanterer at publikum får se en av de raskeste registrerte bilene som har kjørt rundt Rudskogen. Om vi klarer å sette ny rekord? Det gjenstår å se, men hele teamet, fra mekanikere til fører, er 100% dedikert til forsøket – og bilen er i aller høyeste grad kababel. Så om ikke annet, kan vi garantere et skikkelig show, gliser Jessheims svar på Reodor Felgen.
Hvem er raskest?
Hafsengens mål er å kjøre raskere enn Vidar Frogner, som har kjørt lynraske 1.19.536 rundt Rudskogen med sin Porsche 993 GT2. Rekorden for skiltede chassisbiler (altså ikke racer- eller formelbil) holdes av Gatebil-profil Ola Eggan og hans Porsche GT2RSMR og ble gjort unna på imponerende 1 minutt og 27,9 sekunder.
Radni og Ola har hatt en intern «feide» på Facebook om hvem som først bikker under 1.27. Men undertonen av alvor er der. Det er nemlig ikke alle forunt å være i besittelse av en rekord på selveste Rudskogen Motorsenter. Noe Harald Huysman, eier og daglig leder av Rudskogen Motorsenter, er klar over at henger høyt hos mange førere.
– I 250 km/t ned angsten må du vite når du skal bremse for å treffe optimalt. En liten miss er alt som skal til, så er runden spolert. Vi gleder oss stort til forsøkene, og det håper vi publikum gjør også, for dette kommer til å bli spennende, sier den tidligere racerføreren, som også er Dennis Haugers manager.
Om du ønsker å ta del i sirkuset som foregår 30. august til 1. september på Rudskogen, under årets tredje Gatebil-treff, gjør du lurt i å holde av helgen. Dette lukter av en happening med engasjement langt utenfor Norges grenser!