-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
NIO + Geely
Sammen om batteribytte
NIO og Geely har inngått partnerskap for å fremme utviklingen av batteriteknologi.
Ifølge avtalen vil de to selskapene samarbeide om å utvikle to standarder for batteribytte, en for personbiler og en for kommersielle kjøretøy.
De vil også jobbe sammen om å bygge et felles nettverk for batteribytte og utvikle kjøretøy som støtter utskiftbare batterier og er kompatible med hverandres systemer.
– Denne samarbeidsavtalen vil ikke bare bidra til å standardisere batteriteknologi, men også utvide rekkevidden av batteribytestasjoner og akselerere overgangen til lavkarbon i bilindustrien, sa William Li, grunnlegger, styreleder og administrerende direktør i NIO.
– Vi vil fortsette å bygge ut nettverket for batteribytte for NIO-brukere og forbedre brukeropplevelsen, samtidig som vi samarbeider med partnere for å etablere et delt nettverk for batteribytte.
Eric Li, grunnlegger og styreleder i Geely Holding, påpekte at batteribytte er en av de mest innovative måtene å lade elbiler på.
– Gjennom dette strategiske samarbeidet vil de to selskapene forsterke samarbeidet i hele verdikjeden for batteribytte, akselerere innføringen av felles standarder, samt utvide økosystemet for batteribytte og lading. Dette vil også støtte overgangen til lavkarbon og høykvalitetsutviklingen av bilindustrien, og gi brukere en bedre opplevelse av elektrisk mobilitet.
Avtalen innebærer at kunder av NIO og Geely (som blant annet eier Volvo og Lotus pluss en rekke merker du neppe har hørt om) skal benytte begge selskapenes nettverk av batteribyttestasjoner. Videre har de som mål å utvide og drifte et felles nettverk av stasjoner.
Hensikten er å gjøre batteribytte mer tilgjengelig og praktisk og derigjennom øke interessen for elbiler generelt.
Det er to år siden Geely meldte at de vil opprette 5000 batteribyttestasjoner over hele verden innen 2025. NIO, som allerede har operative byttestasjoner i Norge, snakker om 4000 stasjoner globalt i 2025. Per utgangen av november har NIO allerede 2217 operative stasjoner, hvorav 30 i Europa.
NIO samarbeider også med Changan Automobile som er Kinas fjerde største bilprodusent.