-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Samferdselsdepartementet:
Krav om kortbetaling på alle nye ladestasjoner fra 1. juli
Mange sliter med vanskelige løsninger og ulike apper når de skal lade elbilen på en ladestasjon. Nå er det lys i tunnelen, men fortsatt er det langt frem til målet.
– Hvis vi skal få flere til å velge elbil, må ladetilbudet langs veiene være godt utbygd, og det må være enkelt å bruke. Derfor vil det nå bli stilt krav om kortbetaling på alle nye ladepunkt som operatør bestiller etter 1. juli, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Alle partier på Stortinget, unntatt FrP, stemte for endringer i lov om infrastruktur for alternativt drivstoff på Stortinget 12. juni som ble fulgt opp i statsråd 16. juni med ikrafttredelse 1. juli 2023.
– Dette er en stor seier for Elbilforeningen og for alle elbilister. Nå blir livet som elbilist enklere og terskelen for å velge elbil lavere, sier Christina Bu, generalsekretær i Elbilforeningen.
I første omgang krav til nye ladepunkter fra og med 50 kW
– Ladetilbudet langs veiene må være enkelt å bruke hvis vi skal få flere til å kjøre elbil. I dag opplever mange lading av bilen som vanskelig. Flere aktører tilbyr lading med app eller egen brikke som bare fungerer på deres egne ladepunkt. Det kan virke unødvendig komplisert for brukerne. Derfor vil vi nå stille krav om betaling for lading av elbil skal kunne gjøres ved bruk av bankkort på alle nye ladepunkter, sier Nygård.
Kravet om kortbetaling vil i første omgang kun gjelde for nye ladestolper med effektuttak fra og med 50 kW som operatør bestiller etter 1. juli.