-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Eiendomsselskapet:
Recaro er konkurs
At Recaro – eller deler av gruppen – er historie er bare en liten fotnote i verdens mangfoldige bilhistorie. Men bakgrunnen vil alltid høre med.
Vi kjenner Recaro som sportslige seter i sportslige biler.
Recaro-seter var viktige i brukbilannonser rettet mot bilsport-fraksjonen.
Historien startet i 1906 da Wilhelm Reutter startet karosserifabrikk i Stuttgart. Den vokste seg stor, både med skreddersydde karosserier og litt mer industriaktig produksjon.
I 1930 fikk de en rammeavtale med Ferdinand Porsches konstruksjonskontor og bygde blant annet mange av bilene han konstruert for Wanderer. Etter hvert ble det en rekke av Porsches forskjellige Volkswagen prototyper og i 1937 ble det de første prøveseriene av den virkelige Bobla.
Etter krigen, da Porsche-familien fikk litt orden på sakene og flyttet til Stuttgart i 1947, ble Reutter nærmeste nabo til den nye fabrikken. I 1954 hadde de produsert 5.000 karosserier til 356. To år senere var de oppe i 10.000.
Karosseri fra Reutter
«Karosseri fra Reutter» er fremdeles et hot argument når gamle Porscher skal auksjoneres bort. Og noe som kaller seg Karosserie Reutter har lenge solgt deg ektehets-sertifikater for et par hundre Euro – sammen med ganske trist merch.
I 1953 patenterte de et bilsete med regulerbar rygg som de kalte Recaro (REutter CAROsserie) og lagde et eget selskap av det. I 1963 overtok Porsche Reutter og Recaro fortsatte med full innsats på overklasse-bilseter.
Så ble det nye selskaper inne i eierbildet, og diversifiseringer – flysete-avdeling og en egen virksomhet for gaming-stoler blant mye annet.
Inntil Recaro Automotive altså har meldt oppbud. Det er de som er den direkte forbindelsen til Porsche-perioden.
Men Recaro Holding eksisterer, med en rekke virksomheter i full aktivitet.
Sjekk om ikke setet heter Recaro neste gang du setter deg inn i en Airbus.