-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Arteon med plugg
Volkswagens toppmodell, Arteon, er nå salgsklar som ladbar hybrid. Men ikke i Norge.
Da vi presenterte den oppgraderte Arteon i sommer fortalte vi at den nå også kommer i en alternativ karosseriform – nemlig Shooting Brake.
Den gang var det sparsomt med tekniske detaljer, og det er det fortsatt. Men vi har i alle fall fått vite litt om den ladbare hybriden som er salgsklar i Tyskland fra i dag.
Modellen er uaktuell for Norge siden importøren anser markedet for store sedaner og stasjonsvogner med forhjulsdrift som meget begrenset. Dessuten venter de på nye elbiler som eventuelt kan fylle denne nisjen om noen år.
I Tyskland er produsentene av en eller annen merkelig årsak pålagt å oppgi rekkevidde basert på NEDC, selv for biler typegodkjent etter WLTP-syklusen. Tallet for Arteon sedan er 59 kilometer mens det for Shooting Brake-versjon er 57 km.
Begge har en systemeffekt på 218 hestekrefter og et dreiemoment på 400 Newtonmeter. De kan kjøres elektrisk i hastigheter inntil 130 km/t, og den totale rekkevidden med full tank og fulladede batterier er oppgitt til 900 kilometer.
Ifølge Volkswagen leveres bilene i to utstyrsnivåer, Elegance og R-Line, begge med standardutstyr som 18-tommers hjul, LED hovedlys, dynamiske blinklys, adaptiv cruise-kontroll osv.
Innendørs er det skinn, Alcantara og treverk, Digital Cockpit, alu-look pedaler, infotainment-system med 8-tommers berøringsskjerm og DAB+ (som har vært en selvfølge i nye biler her i landet siden slukkingen av FM-nettet i 2017).