-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Chrysler Stratus 2.0 LE
Myke seter til tross, få biler kan by på tilsvarende plass for fem personer til så lav pris.
Først publisert i BIL 4 - 1999.
AutoStick er nå standard i kombinasjon med 2.0-motoren og prisen holder seg under 250.000 kroner, men metallic lakk betyr 4.900 kroner ekstra. Ellers er det ingen endringer fra forrige årsmodell, bortsett fra at grillen har fått en kosmetisk modernisering i retning av storebror 300M. Setene er myke, særlig forsetene, det legger man spesielt merke til hvis man kommer rett fra en tysk bil. Hvis man liker myke seter er dette selvfølgelig positivt, men etter vårt skjønn gir sitteputene liten stabilitet
sideveis.
AutoStic-systemet er en positiv opplevelse og byr på en fin kombinasjon av automatikk og mulighet for manuell gearing. Spesielt ved behov for motorbremsing i nedoverbakke samt ved sakte køkjøring, opplever vi at kjøringen blir smidigere med manuelt inngrep.To-literen under panseret får absolutt godkjent karakter for sin akselerasjonsevne. Støydempingen i Stratus er etterhvert blitt god, men på høye turtall er motorstøyen sjenerende.
Stratus er en stor bil, både utvendig og innvendig. Baksetepassasjerene har liten grunn til å klage på benplassen, men bagasjevolumet er ikke imponerende til en storbil å være. Det er for eksempel 60 liter mindre enn på den nye Seat Toledo og 90 liter mindre enn på Skoda Octavia.
CHRYSLER STRATUS 2.0 LE AUT.:
Motor: 4-sylindret rekkemotor med en overliggende kamaksel og 4 ventiler pr sylinder. 1.996 ccm. 98 kW (133 hk) v/5.850 o/min. 174 Nmv/4.950 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 4-trinns automatisk gearkasse.
Bremser: Skiver foran og bak. ABS.
Dekk: 195/65VR15.
Mål: Lengde: 484,9 cm. Bredde: 177,0 cm. Høyde: 134,6 cm. Akselavstand: 263,4 cm. Sporvidde f/b: 151,1/150,6 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1.466 kg. Tillatt totalvekt: 1.865 kg.
Volum: Bagasjerom: 436 liter (VDA). Tank: 60 liter.
Aks. 0 - 100: 10,6 sek.
Toppfart: 205 km/t
Forbruk by: 1,22 l/mil
Forbruk landevei: 0,74 l/mil
Forbruk snitt: 0,92 l/mil
Pris: kr 249.900,-
Forbruk i følge 93/116/EU.