-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Grønn superbil
Revenge, hevn betyr det, er navnet på bilmerket. Verde, grønn, er navnet på modellen. Debuten skjedde i Detroit.
Revenge Designs driver egentlig og bygger om biler som har et superbil-potensiale. Utgangspunktet er en bildesigner fra Queensland, Australia, Peter Collorafi, som lenge jobbet med Holden for å få Monaro på banen.
Men de siste årene har han jobbet i USA, og satt såpass med spor etter seg at han blant annet har en ”Best Exterior Design” fra en SEMA-utstilling for to år siden.
Til samlebåndet
Nå skal de bli produsenter, deres lett-hybrid Verde ble vist på Detroit-utstillingen, og skal i produksjon i løpet av året.
De kaller den verdens første god-samvittighet Superbil med midt-motor – er du kommet så langt som Revenge er kommet, er du selvfølgelig god på slagord også.
Alibiet som gjør deg skyldfri, er et lett-hybrid opplegg, der en skikkelig 400-hester V8-motor som kjører på E85, også har et energioppsamlingssystem som kan bidra til lave utslipp.
Faktisk forklarte Collorafii omhyggelig under Detroit-utstillingen, at når bilen hadde nådd marsjfart på, si, 90 km/t, trengte den bare 15 hester for å opprettholde den farten.
De kreftene var lagret opp i batteripakken, så da kunne forbrenningsmotoren kutte ut, og bilen trille videre på ren strøm.
Topp ytelser
Men nå er det ikke akkurat cruising i 90 denne bilen er bygget for. Vi snakker over 300 km/t og 0 – 100 på 3,5, men samtidig oppsiktsvekkende forbruk når det måles etter de nye kombi kjøresyklusene.
Det finnes imidlertid andre motorkombinasjoner her også, helt opp til 638 hk. Samtidig brukes det komponenter fra forholdsvis vanlige amerikanske biler, slik at prisen kan holdes nede på rundt 200.000 dollars.
”Hadde jeg lett etter Lamborghini-type komponenter, hadde bilen endt minst dobbel så dyr” sa Collorafi.
Men han har i hvert fall sørget for en dørløsning som er enda mer dramatisk enn den du finner på en Lambo. Her åpnes halve taket sammen med døren
Bilen skal bygges hos Roush – et av USAs bedre konstruksjons- og prototypselskaper.
3.000 biler på de neste to årene, snakkes det om, og Collorafi sier at han allerede har mange ordre, også fra Europa og til og med Ukraina! Han lover også at det skal finnes syv fargemuligheter til, dersom du ikke like grønt, og at han jobber med en firedørs utgave.