-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nissans neste Murano
Selvfølgelig regner alle med at Resonance, en konseptbil Nissan viste i Detroit, vil bli den ny Murano. Stephane Schwartz bør være fornøyd.
Stephane hvem? Kanskje helt bortglemt i dette miljøet, i hvert fall en ikke-person i Nissan-sammenheng.
Men han var i sin tid sjef for designerne på Nissans livlige studio i London, det var han som åpnet Nissan-mentaliteten såpass at de slapp løs Qashqai på et lettere sjokkskadd Genève-publikum i 2004, og som la grunnlaget for den senere designbomben som de døpte Juke.
Men da hadde Stephane for lengst sluttet, av grunner som ikke passer offentligheten, og har senere etablert seg som fornøyd produktdesigner med eget studio i London.
Han hadde imidlertid satt Nissan på kartet som design-avant gardist, og de som husker Nissan før Qashqai - Micra, Almera, Primera - vil vite at vi snakker om en revolusjon.
Og derfor er egentlig ikke Resonance så voldsom lenger, den føyer seg pent inn i en veldig tilfredsstillende Nissan-tradisjon fra de siste seks-syv årene.
Egentlig er den så radikal er den nesten burde vært provoserende. I stedet er det enda en veldig morsom Nissan som viser at designerne både vet hva de holder på med, og har is i magen.
Det «flytende» taket, de sterkt skulpturerte sidene, og den utrolige fronten der alt glir inn i hverandre, og hvor lyktene bare er en liten del av det totale ornamentet, er slikt vi etterhånden venter oss derfra.
Nå mener jeg ikke at det er blitt forutsigbart – det dukker alltid opp noe nytt og spennende i disse Nissan-pakkene. Denne gangen var det nok nytt og spennende til at bilen ble valgt til den beste konseptbilen på Detroit-utstillingen.
Nå deles det ut vanvittig mange priser på slike utstillinger, men EyesOn Design, som sto for denne, er nok Detroit-utstillingens mest prestisjefylte premiering.
Nissan selv lover at denne gir klare signaler om deres fremtidige design-linjer, at akkurat denne ble designet i San Diego studioet betyr ikke så meget, designsjef Shiro Nakamura har veldig god kontroll på selskapets globale formspråk – her spriker det ikke noe fra filial til filial.
Det er som sagt mye som tyder på at her ser vi et tema som vi nok kommer til å møte på den neste Murano, og jeg er sikker på at Nissan kommer til å antyde at her har vi space-transport på første klasse.
At den utstilte bilen ble påstått å være utstyrt med en rekkeviddeforlengbar hybridløsning med bensin, li-ion og CVT behøver vi ikke feste oss ved her. Tekniske data legges på når man har definert markedet og er bare en sideordnet bagatell i forhold til det som virkelig betyr noe: Et godt utseende med innslag av uventet atletisk holdning.
Like.