-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Grønn råskap fra Mercedes-AMG
Mercedes-AMG GT R er ifølge produsenten det nærmeste man kommer en gate-lovlig racerbil.
Den 4,0-liters V8-motoren med twin turbo og direkteinnsprøyting har hele 585 hestekrefter – 75 mer enn dagen toppmodell, Mercedes-AMG GT S. Maks dreiemoment på 700 Newtonmeter er til stede i hele området mellom 1900 og 5500 omdreininger.
Omsatt til ytelser gir det null til hundre på 3,6 sekunder og en toppfart på 318 km/t.
Men det er ikke bare motoren som sørger for bilens ekstreme egenskaper. Den har perfeksjonert chassis med coil-over demping, skreddersydd aerodynamikk og vekten er redusert gjennom bruk av lette materialer.
Det Grønne Helvete
Den grønne lakken med betegnelse «AMG Green Hell Mango» bærer bud om hvor bilen er utviklet – nettopp på «Det Grønne Helvete», også kjent som Nordsløyfa ved Nürburgring.
Bredere skjermer gir rom for økt sporvidde som i sin tur gir bedre grep og mulighet for høyere hastighet i kurver.
Den nye fronten med aktive elementer samt hekken med dobbel diffuser forbedrer aerodynamikken og sørg for progressiv downforce etter hvert som hastigheten øker.
Det samme gjelder den aktive bakhjulstyringen, 9-veis justerbar traksjonskontroll og justerbare coil-over dempere med elektronisk styring.
Maks grep
De lette spesialfelgene er utstyrt med Michelin Pilot Sport Cup 2 dekk i dimensjon 275/35 ZR19 foran og 325/30 ZR20 bak.
Mercedes-AMG GT R debuterer på legendariske Brooklands i England denne helgen og kommer på markedet i november. Foreløpig er prisen ukjent, men når en GT S koster drøye 1,7 millioner, må vi regne med at GT R bikker to millioner.