-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Singer og Williams lager retrodrøm
Du tenker nok primært symaskiner når du hører Singer-navnet, men det fins også en Singer Vehicle Design som spesialiserer seg på tilårskomne Porscher.
Vi skrev om dem for noen år siden, men nå har Singer inngått et samarbeid med Williams, de med Formel 1-teamet, om å utvikle en ny motor basert på Porsches luftkjølte boxer.
Ved å bytte ut en rekke komponenter greier de å hente ut 500 hester fra motoren fra tidlig 1990-tall, og den er fortsatt luftkjølt og uten kunstig pustehjelp.
Nå er den første frukten av samarbeidet mellom Singer og Williams klart. Basert på en 1990-modell Porsche 911 av 964-generasjonen har de gjort klar en kundebil. Og den blir ikke den eneste – planen er å lage 75 stykker.
Men ingen av dem blir like – her er det kunden som bestemmer det mest av farger og materialer.
Den første bilen er laget for en herre ved navn Scott Blatner, og han har god erfaring med Singer gjennom tidligere restaureringsjobber.
Det meste av originalbilen er skiftet ut med nye komponenter for å få vekten så lav som mulig. Målet er en egenvekt på under tusen kilo.
Samtidig er Singer opptatt av å gi bilen en tidsmessig design – den skal ikke se moderne ut men være en hyllest til 90-tallets klassikere.
Legg merke til taket som repliserer formen på panseret og ender i en diskret spoiler over bakruta. Legg også merke til luftinntakene som er felt inn i sidevinduene bak for å kanalisere mest mulig kald luft til den fireliters boxeren.
Lyktene har retro utseende men moderne innmat, og karbon kompositt bremsene fra Brembo som sitter bak elegante BBS-felger er ekstremt lette samtidig som de biter maksimalt.
Interiøret er utført i blodoransje skinn og sort med synlige detaljer i karbonfiber. Eksteriørfargen heter Absinth, men om du ikke liker denne fins det nok av andre å velge mellom.
Noen fast pris oppgis ikke, for her er det snakk om skreddersøm for hver enkelt kunde. Men noen billig veteranbil er det ikke.