-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nå er 9-3 på båndet igjen
Kinesiske NEVS, det kinesiske selskapet som overtok Saab, har nå satt i gang produksjon av den tidligere Saab-modellen under eget merkenavn. Saab får de nemlig ikke lov å kalle den.
Det er gått fem år siden NEVS overtok Saab, så man kan trygt si at de har hatt en trang fødsel. Men i begynnelsen av desember rullet de første bilene av samlebåndet på den nye fabrikken som ble påbegynt i juni 2015.
I startfasen har fabrikken en kapasitet på 50.000 biler i året, men den skal i neste fase bygges ut til 220.000 biler.
Bilen som nå er i produksjon er basert på siste generasjon Saab 9-3, og den er mer lik på forgjengeren enn på de konseptbilene NEVS har vist med betegnelse 9-3 og 9-3X.
Innmaten har imidlertid lite til felles med forgjengeren – NEVS 9-3 er en ren elbil, den første av en serie nye miljøbiler den kinesiske fabrikken planlegger å bygge i årene fremover.
Ifølge NEVS jobber team i Kina og Sverige (Trollhättan) med utvikling av tre generasjoner elbiler, hvorav den siste er selvkjørende og utvikles i tett samarbeid med DiDi Chuxing – Kinas svar på Uber.
DiDi forventer å ha en flåte på en million autonome biler i 2020, og NEVS skal står for produksjonen av disse.
I juni viste NEVS sin forsmak på den autonome fremtiden på CES Asia i Shanghai gjennom konseptbilen InMotion.