-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nye lekebiler fra Porsche
Her kommer to kjøreglade nykommere fra Porsche – 718 Spyder og 718 Cayman GT4.
Det er ofte et tegn på et kommende generasjonsskifte når eksklusive modeller som dette presenteres, og det kan jo rime bra – tredje generasjon Cayman og Boxter ble lansert i 2012, og fikk en oppgradering og prefiks 718 i betegnelsene fra 2016.
Modellene som nå er bestillingsklare, 718 Spyder og 718 Cayman GT4 er utgavene for dem som ønsker maksimal kjøreglede, gjerne på bekostning av litt komfort. Ekte entusiastbiler med midtstilt motor for perfekt balanse.
Mens de vanlige 718-modellene har firesylindrede turbo boxere, får entusiast-modellene sekssylindret sugemotor – en nyutviklet fireliters boxer. Motoren yter 420 hestekrefter i begge modeller, og effekten sendes til bakhjulene gjennom en sekstrinns manuell girkasse.
Motoren har sine røtter i turbomotorene som anvendes i 911 Carrera-familien. Maks dreiemoment er 420 Newtonmeter i området mellom 5000 og 6800 omdreininger. Turtallssperren møter du først ved 8000 omdreininger.
Begge modellene tar deg til hundre på 4,4 sekunder, og toppfarten ligger på drøye 300 km/t.
Selv om GT4 representerer laveste nivå på GT-stigen hos Porsche, vil nok de fleste finne mer enn nok å glede seg over i Cayman GT4 som også er perfekt til club sport racing. Spyder er perfekt til glade kjøretur på svingete vei.
Begge modellene har spesialutviklet aerodynamikk, fullt GT chassis og kraftige bremser.
718 Cayman GT4 har inntil 50 prosent mer marktrykk enn sine søsken. Begge modellene drar fordel av det nyutviklede eksosanlegget som gir plass til en funksjonell diffuser i hekken. Denne alene står for godt og vel 30 prosent av marktrykket på bakakselen.
Den fastmonterte hekkspoileren er også svært effektiv og produserer 20 prosent mer downforce enn hos forgjengeren.
718 Boxter har en kalesje som er bygget for de høye hastighetene. Når du ønsker himmelen som tak pakkes den enkelt bort og plasseres i bagasjerommet.
Spyder har en automatisk hekkspoiler som løfter seg automatisk ved 120 km/t. Ifølge Porsche er den, takket være den effektive diffuseren, første modell i Boxter-familien som generer aerodynamisk downforce på bakakselen.