-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her kommer Audis andre elbil
Audi har i natt avduket sin e-tron Sportback – en praktisk familie-elbil med lang rekkevidde.
Audi har fått en fantastisk respons på sin nye e-tron. I oktober var den ifølge OFV Norges mest solgte bilmodell med 873 registreringer. Hittil i år er det registrert 4577 nye e-tron, noe som gjør den til landets mest solgte SUV.
Audi e-tron Sportback er bygget på samme lest som SUV-en men får et mer coupé-preget design og enda flere utstyrsmuligheter.
Det er ingen småbil vi snakker om – e-tron Sportback er over 4,9 meter lang, 1,9 meter bred og 1,6 meter høy, ikke ulikt eksisterende e-tron. Ifølge produsenten kombinerer den kraften av en rommelig SUV med designet og kjøreopplevelsen til en firedørs coupé. Bagasjerommet tar hele 615 liter.
Den mer dynamiske designen bidrar til enda lavere luftmotstand, noe som påvirker rekkevidden positivt.
Allerede våren 2020 kommer de første bilene til Norge. Importøren åpner for bestilling av Audi e-tron Sportback 50 og 55 i løpet av neste uke.
– Mange har ventet på Sportback-utgaven av e-tron, som har et enda mer dynamisk design og dessuten mange spennende detaljer som gjør at bilen virkelig kommer til å synes på norske veier. Med de prisene vi tilbyr for det norske markedet forbereder vi oss på stor etterspørsel. Vi gleder oss til å starte utleveringene før sommeren, sier Elin Sinervo, direktør for Audi Norge i Harald A. Møller AS.
Sportback 50 og 55 får startpriser på henholdsvis 521.000 og 661.000 kroner (inkludert frakt og levering Oslo).
Begge variantene blir tilgjengelige med S line som tilvalgsmulighet. Og et viktig moment for mange av dere – de får også mulighet for montering av takstativ og hengerfeste, med en tillatt hengervekt på 1800 kg.
Estimert rekkevidde for Audi e-tron Sportback 55 er oppgitt til inntil 477 km etter WLTP-syklusen. For Audi e-tron Sportback 50 er rekkevidden på inntil 372 km.
Produsenten presiserer at rekkevidde og forbruk kan endre seg når typegodkjenning foreligger senere i år, og påvirkes også av valg av ekstrautstyr.
Begge varianter av Audi e-tron Sportback er ifølge importøren godt utstyrt, inkludert adaptiv luftfjæring, quattro firehjulsdrift og Virtual cockpit. I tillegg er varmepumpe og ekstra oppvarming for kupé og batteri standardutstyr.
Interiøret i bilen preges av høy kvalitet på alle detaljer og høyoppløselige skjermer. Etter hvert blir Functions on demand tilgjengelig for alle Audi e-tron-eiere.
Toppmodellen e-tron Sportback 55 har 408 hk og 0-100 km/t er oppgitt til 6,6 sekunder, eller 5,7 sekunder om føreren aktiverer boost-mode. Den rimeligere e-tron Sportback 50 har 313 hk.
Ved høye hastigheter senkes bilen automatisk ved hjelp av den adaptive luftfjæringen som er standardutstyr på begge utgaver.
Audi e-tron Sportback 50 er utstyrt med et 71 kWh-batteri, mens 55-utgaven er utstyrt med et batteri på 95 kWh.
Muligheten for hurtiglading på henholdsvis 120 kW og 150 kW for de to variantene innebærer at Audi e-tron Sportback er godt egnet for langtur. I begge tilfeller kan batteriene fylles til 80 prosent i løpet av en halv time.
– For kundene er den såkalte forflytningshastigheten avgjørende for planlegging av langtur. Rekkevidden og den effekten du kan lade bilen på ved hurtigladestasjoner, gjør at langturen med en Audi e-tron Sportback gjøres unna mer effektivt enn hva som er mulig med de fleste andre modeller i markedet, sier Sinervo.
– Rekkevidden, teknologien, bakkeklaringen, firehjulsdriften og størrelsen gjør Audi e-tron Sportback til en veldig aktuell bil for det norske markedet, også med tanke på de prisene vi kan tilby. I tillegg må jeg trekke frem designet på bilen, som er enda mer distinkt og mer dynamisk i Sportback-utgaven av e-tron, avslutter Sinervo.
Audi e-tron Sportback produseres på Audis CO2-nøytrale fabrikkanlegg i Brüssel.