-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volkswagen viser nytt konsept
Det har vært tett mellom Volkswagens konsepter de siste årene. Samtlige staker opp kursen for nye elbiler basert på en og samme plattform.
Seks konsepter er foreløpig vist for modeller som skal bygges på MED-plattformen – du finner link til alle her – og da snakker jeg kun under Volkswagens eget merkenavn.
I tillegg har jo Audi vist opptil flere, og Seat og Skoda har antydet hvordan de tenker å anvende plattformen.
Volkswagen ID. Space Vizzion er betegnelsen på foreløpig siste tilskudd på stammen, og er det jeg vil beskrive som en relativt romslig stasjonsvogn. En fremtidens Passat kanskje?
Takket være lang akselavstand, batterier i gulvet og kompakte elmotorer får bilen et romslig og fleksibelt interiør. Volkswagen sammenligner innvendig plass med den man finner i en premium sedan med lang akselavstand.
Legg også merke til den spesielle fronten med store lufteåpninger. De er viktige elementer i oppnåelsen av ekstremt lav lufttmotstand (0,24) og leder luften bakover via det aerodynamiske panseret.
– Nye ID. Space Vizzion tilbyr klasseledende fleksibilitet, kompromissløs kvalitet og tysk design til en ny æra innen mobilitet, sier Klaus Bischoff, toppsjef for Volkswagen Design.
Konseptet har en batteripakke på 82 kWt, nok til å tilbakelegge en distanse på 590 kilometer per opplading. Med en samlet effekt på 250 kW (340 hk) tar ID. Space Vizzion sprinten til hundre på 5,4 sekunder.
Det er ikke bare drivlinjen som gjør bilen bærekraftig – det samme gjelder materialene som er benyttet, som for eksempel AppleSkin, kunstskinn som inneholder avfallsstoffer fra produksjon av appelsinjuice.
Krom forekommer ikke i interiøret – det er erstattet av krom-aktig lakk.
Med sin heldigitale cockpit står ID. Space Vizzion ifølge VW for noe helt nytt med hensyn til intuitiv styring.
For første gang vises all kjøreinformasjon på et AR head-up display. I stedet for klassisk instrumentpanel er bilen utstyrt med et minidisplay som kun viser basisinformasjon.
All infotainment-informasjon, samt komfort og online-funksjoner, så vel som innstillinger, er gruppert sammen på en 15,6-tommers berøringsskjerm som gir inntrykk av å sveve i løse luften.
Slik den vises i Los Angeles er ID. Space Vizzion mer enn et rent konsept – den peker ut retningen for en produksjonsmodell som skal vises i slutten av 2021 og som senere skal markedsføres i ulike varianter i Europa, Nord-Amerika og Kina.