-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kina-el fra Italia
DR Automobiles er et italiensk firma som har solgt kinesiske biler under eget navn i 15 år. Nå kommer de med en elektrisk modell som kanskje også vil til i Norge.
På Genève-utstillingen i fjor møtte jeg en elektrisk kineser som dukket opp under et italiensk navn.
DR har vært en bitte liten operatør på en stort marked, men har klart å bite seg fast med sine lokalt produserte Chery-modeller.
I fjor viste de også en ny batterielektrisk modell som de lovte skulle komme i løpet av et år.
Nå har de en elbil i programmet sitt, ikke den vi så i fjor, men en som virker litt mer moderne.
DR EVO eletric skal den hete. Selskapet har åpenbart lansert EVO som et nytt felles modellnavn, for denne vi ser nå skal etterfølges av EVO 4, 5 og 6 – alle med forbrenningsmotor.
Og alle, sannsynligvis, fra Chery.
Chery har vært hovedsamarbeidspartneren til DR i alle disse årene. Og Chery har selv hatt Kina-rekord i eksport i 17 år. I fjor produserte de totalt 745.000 biler og eksporterte 96.000 av dem.
Den elektriske bilen som er aktuell i Italia nå er en revidert utgave av den som heter Tiggo 5X som med forbrenningsmotor heter DR 5.0 i Italia.
Her yter elmotoren 85 kW (115 hk) og 270 Nm. Batteriet er på 40 kWh og lades fra 15 til 80 prosent på 40 minutter. Den måler 413 x 175 x 156 cm på en 2,5 meters akselavstand og veier 1500 kg. Bagasjerom på 250 liter, men med setene ned: 450 l.
Det blir også nevnt nulltilhundre på 12 og 300 kilometer rekkevidde. Og et skikkelig utvalg av den type assistentsystemer man venter å finne nå.
Ikke siden i fjor har vi hørt noe om norske Chery-planer, men med riktig pris burde den kunne finne en plass her den også, litt mindre enn MG som den er.
Det har imidlertid kommet informasjoner fra Kina nå om at Chery klargjør en elektrisk SUV som de har døpt eQ5, 462 cm lang, som kanskje vil bli mer interessant.