-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audis andre Q4 e-tron
Audi har i kveld kjørt en virtuell presentasjon av sitt nyeste konsept – Q4 Sportback e-tron. De lover rekkevidde på over 500 kilometer i toppmodellen, men den er nok uaktuell for oss.
På Genève-utstillingen i 2019 fikk vi et første inntrykk gjennom konseptbilen Q4 e-tron, og i dag har Audi avslørt at også denne – som e-tron – vil komme i to karosseriformer, som SUV og Crossover med coupé-linjer.
Les også: Sniktitt på Audis neste suksess
De to variantene har det meste til felles, men konseptet vi har fått servert i dag er for dem som er mer opptatt av sportslig design enn praktiske egenskaper, skjønt her får du til en viss grad begge deler.
Begge modellene skal på markedet om et års tid, så du kan jo bruke ventetiden på å diskutere med din partner hvilken dere skal velge.
Dimensjonene på de to er omtrent identiske – med en lengde på 4,6 meter og en høyde på 1,6 er Sportback én centimer lengre og lavere enn Q4 e-tron. Bredde på 1,9 meter og akselavstand på 277 cm er de samme verdiene for begge.
Se den virtuelle avdukingen her, les videre under videoen:
En batteripakke med kapasitet på 82 kilowatt-timer fyller opp mesteparten av gulvet mellom akslene.
Modeller med quattro – det er neppe noe annet som er aktuelt for Norge – får en rekkevidde på 450 km etter WLTP-standarden. Trenger du sårt 50 km ekstra må du nøye deg med bakhjulsdrift.
Ja, du leste riktig: bakhjulsdrift. Det er det ikke mange nye produksjonsbiler fra Audi som kan skilte med, den eneste jeg kommer på i farten er R8 som er bygget i begrenset opplag med en slik løsning.
Audi har ifølge OFV levert nesten 6000 e-tron på norske skilter hittil i år, så det er grunn til å forvente meget høyt volum av de to Q4 e-tron-modellene som er de første folkelige el-SUV-ene fra Ingolstadt.
Jeg må medgi at jeg er litt usikker på tellemetoden når Audi hevder Q4 Sportback e-tron blir den syvende elbilen i rekken deres.
I mitt hode har de to modeller i dag med e-tron og e-tron Sportback, så vet vi de har en lekker coupé under utvikling, og så Q4 e-tron. Men kanskje telles de nylig lanserte S-modellene av e-tron som egne modeller?