-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Første Kia på helt ny plattform
Kia og søsterselskap Hyundai er bedre rustet enn de fleste konkurrenter på elbilfronten. Men nå er de i ferd med å utvikle en modell som kan bli aktuell for svært mange.
Kia selger bra av e-Soul, og ifølge den norske importøren får de i tiden fremover også god tilgang til e-Niro som har generert lange ventelister.
BIL-TEST: Rekkeviddevinnerne
Men våre bilder viser en helt ny modell som skal avdukes i løpet av neste år, noe som innebærer at den neppe er på markedet før i 2022.
Vi møtte den som konsept på fjorårets Genève-utstilling under betegnelsen Imagine by Kia, og kollega Winding-Sørensen lot seg imponere over lekker design.
Hyundai har også en bil under utvikling – den møtte vi som 45 Concept i Frankfurt i fjor høst. Disse to modellene er først ut på en helt ny plattform utviklet for en ny generasjon elbiler.
Kia omtalte konseptet som en behagelig langturbil der komfort er satt i høysetet. De beskriver den som crossover i C-segmentet med egenskaper som kombinerer det beste fra stasjonsvogner og sportslige muskelbiler.
Den nye elbilplattformen nykommeren skal bygges på gir rom for kraftigere motorer, firehjulsdrift og vesentlig større batteripakker enn det Kia tilbyr i dagens modeller. Den skal også danne grunnlag for større SUV-er fra de to merkene i fremtiden.
De snakker om rekkevidde på opptil 800 kilometer per oppladning og mulighet for induksjonslading. Og de snakker om en bil som skal appellere til bredere målgrupper gjennom ytelser og kjøreglede, ikke bare på grunn av lang rekkevidde.